[Evangelium] 2009-09-28

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Sze. 28., H, 04:55:02 CEST

   2009. szeptember 28. - Hétfő

   Egyszer az a kérdés merült fel a tanítványok között, hogy ki a  legnagyobb
   közülük. Mivel Jézus ismerte szívük gondolatait, odahívott egy  gyermeket,
   maga mellé állította, és  így szólt tanítványaihoz:  "Aki befogadja ezt  a
   gyermeket az én  nevemben, engem fogad  be. Aki pedig  engem befogad,  azt
   fogadja be,  aki  engem küldött.  Mert  aki  a legkisebb  köztetek,  az  a
   legnagyobb." Ekkor János vette  át a szót:  "Mester, láttunk valakit,  aki
   ördögöt űzött ki a  te nevedben. Megtiltottuk neki,  mert nem követ  téged
   velünk együtt." Jézus  így válaszolt:  "Ne tiltsátok meg,  mert aki  nincs
   ellenetek, az veletek van."

   Minden ember gyermekkorában  a saját szüleitől  és a felnőttektől  tanulja
   meg a  viselkedés szabályait,  mint magatartási  formákat. Nem  képes  még
   arra, hogy  megkülönböztesse a  jót és  a rosszat,  nem tud  még  ítéletet
   alkotni, hogy mi válik javára és mi nem. Nem képes továbbá arra sem,  hogy
   önálló döntéseket hozzon, hanem rábízza magát szüleire, akik  gondoskodnak
   róla. Ehhez hasonlóan mi, keresztények Jézustól tanuljuk meg, hogyan  kell
   emberként élnünk. Isten Fiaként azért lett emberré, hogy megmutassa nekünk
   az emberi  élet  értelmét  és célját.  Érdemes  rábíznunk  magunkat,  hogy
   megmutassa számunkra az Atyához vezető utat. Ebben az értelemben követendő
   többek között számunkra a gyermekek életmódja.

   Urunk, Jézus  Krisztus,  nem  az evilági  országért  kérünk  téged,  amely
   mulandó és ideiglenes, hanem azért  az Országért imádkozunk hozzád,  amely
   örökké tart, amelyben nem lehet hiány  és gyöngeség, ahol a szép  angyalok
   színről színre jutnak és dicsérnek téged. Ámen.

   Kedves barátaim!
   Lassan a végéhez közeledik a  plébániafelújítás. Nagy örömömre véget ér  a
   másfél éve tartó szobáról  szobára költözés, s  a munkákkal járó  mizéria.
   Még  a  tél  előtt   szeretném  a  hőszigetelést   és  a  külső   vakolást
   elvégeztetni, ha lehetővé teszik az anyagiak. Köszönettel fogadom mindenki
   támogatását e célra és  az adakozóknak szívesen  küldök ajándékba egyet  a
   saját könyvecskémből. Kaptam  újabb műalkotásokat,  amelyekre ismét  lehet
   licitálni, mégpedig nyilvánosan.
   Minderről   bővebben    képekkel    együtt    itt    lehet    tájékozódni:
   http://zalalovo.plebania.hu/esemeny/A_plebania_felujitasa
   Köszönöm mindenki támogatását!
   István atya