[Evangelium] 2009-09-07

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Sze. 7., H, 04:55:01 CEST

   2009. szeptember 7. - Hétfő, Szent Márk, István és Menyhért áldozópapok,
   kassai vértanúk

   Abban az időben Jézus ezt  mondta apostolainak: Ne féljetek azoktól,  akik
   megölik a testet, de a lelket  nem tudják megölni. Inkább attól  féljetek,
   aki a lelket is, a testet is a pokolba taszíthatja. Egy fillérért ugye két
   verebet adnak?  És mégsem  hull  a földre  egy  se közülük  Atyátok  tudta
   nélkül. Nektek pedig  minden szál  hajatokat számon  tartják! Ne  féljetek
   hát: sokkal  többet értek  ti a  verebeknél! Ha  valaki megvall  engem  az
   emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van. De ha
   valaki megtagad engem az emberek előtt,  én is megtagadom őt Atyám  előtt,
   aki a mennyekben van.

   Az emberi élet  megpróbáltatásai újra  és újra  lehetőséget adnak  nekünk,
   hogy bizalmunkat  Istenbe vessük  és ráhagyatkozzunk  szeretetére.  Vannak
   azonban olyanok,  akik  nem  veszik  észre ezt  a  lehetőséget,  s  inkább
   elkeserednek, ha  nehézségek  érik, s  azt  gondolják, hogy  mindez  azért
   történik, mert Isten  elhagyta őket,  nem törődik  velük, nem  gondoskodik
   róluk. Arra  van  tehát  szükségünk, hogy  a  megpróbáltatások  idején  is
   hűségesek maradjunk Istenünkhöz. Hitünk  miatt gyakran érhetnek  támadások
   minket, de az  ilyen helyzetekben  erőt adhat nekünk  a vértanúk  példája,
   akik hősiesen és hűséggel kitartottak Jézus mellett, s bíztak abban,  hogy
   minden a javukra szolgál.

   Mindenható uralkodónk,  ki mindent  nevedért teremtettél,  ételt és  italt
   adtál az embereknek, hogy élvezzék,  nekünk pedig lélek szerinti ételt  és
   italt adtál, és örök életet Szolgád által! Mindenekelőtt azért adunk hálát
   néked, mert hatalmas vagy! Dicsőség néked mindörökké!