[Evangelium] 2009-08-27

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Aug. 27., Cs, 04:55:02 CEST

   2009. augusztus 27. - Csütörtök

   Amikor  Jézus  a   világ  végéről  beszélt,   így  szólt   tanítványaihoz:
   Virrasszatok, mert nem tudhatjátok,  mely napon jön el  a ti Uratok!  Mert
   nyilvánvaló, hogy ha a ház gazdája tudná, hogy melyik órában jön a tolvaj,
   fenn virrasztana, és nem hagyná,  hogy betörjenek a házba. Legyetek  tehát
   ti is készen,  mert az  Emberfia abban  az órában  jön el,  amikor nem  is
   gondoljátok. Mit gondoltok? Ki a hű és okos szolga, akit gazdája háza népe
   fölé rendelt, hogy kellő időben élelmet  adjon nekik? Boldog az a  szolga,
   akit hazatérő ura ebben a  munkában talál. Bizony, mondom nektek:  rábízza
   egész vagyonát. Ha  azonban az  a szolga  gonosz, és  azt mondja  magában:
   "Késik a gazdám!", aztán verni kezdi szolgatársait, és együtt  eszik-iszik
   a részegeskedőkkel; s megjön  ennek a szolgának ura  azon a napon,  amikor
   nem várja, és  abban az  órában, amikor nem  is sejti,  - ura  kegyetlenül
   megbünteti,  és  a  képmutatók  sorsára  juttatja.  Ott  aztán  sírás   és
   fogcsikorgatás lesz.

   Jézus szavaiból tudjuk, hogy  érkezése az utolsó  időkben biztosan be  fog
   következni, de  annak  ideje  az  ember számára  nem  ismert.  Ha  tudnánk
   ugyanis,  hogy  mikor   fog  bekövetkezni  a   nagy  találkozás,   könnyen
   számítgatásokba  kezdenénk,   s  halogatni   kezdenénk  megtérésünket.   A
   könnyelműség és a  felelőtlenség ebben az  esetben mindenképpen  vétkesnek
   tekinthető, s nagy  árat kell érte  fizetnünk, hiszen saját  üdvösségünket
   tesszük kockára. A Jézussal való találkozás,  még akkor is, ha nem  tudjuk
   pontos idejét, a reményt élteti bennünk, mert ez üdvösségünk lehetősége. A
   keresztény remény sohasem a  múlt, hanem a  jövő, az eljövendő  találkozás
   felé fordul. Várakozásunkat és reményünket egyedül Isten képes betölteni.

   Én irgalmas Uram, én jó Istenem! Bárcsak juttatnál nekem a szent forrásnak
   vizéből, hogy  az élő  vizek kútjából  igyam, azokkal  együtt, akik  Téged
   szomjaznak! Ott laknék én is az égi honban, öröké ujjongva jóságodban,  és
   mondanám boldogon:
   Mily édes az Élő Vizek forrása, amely az öröklétre fakad, és soha-soha nem
   apad! Én Istenem! Te vagy a  Forrás, aki folyton szomjat oltón áradsz!  Úr
   Jézus, add mindig e vizet, hogy egyre szomjamat enyhítsem.
   Könyörgök nagy jótéteményeidért! Hiszen  Te mindenünk vagy, napi  életünk:
   táplálékunk, italunk, üdvösségünk, Istenünk!