[Evangelium] 2009-08-17

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Aug. 17., H, 04:55:01 CEST

   2009. augusztus 17. - Hétfő

   Egy alkalommal Jézushoz járult egy  gazdag ifjú, és megkérdezte:  "Mester,
   mi jót kell tennem, hogy eljussak az örök életre?"
   Jézus így  válaszolt neki:  "Miért kérdezel  engem a  jóról? Csak  egyedül
   Isten a jó. Ha pedig el akarsz jutni az életre, tartsd meg a parancsokat!"
   Az ifjú  tovább  kérdezte:  "Melyeket?"  Jézus  felsorolta:  "Ne  ölj,  ne
   paráználkodjál, ne  lopj,  hamisan  ne  tanúskodjál,  atyádat  és  anyádat
   tiszteld, és szeresd felebarátodat úgy, mint önmagadat!"
   Az ifjú erre kijelentette: "Ezt  mind megtartottam. Mit kell még  tennem?"
   Jézus így felelt: "Ha tökéletes akarsz lenni, menj, add el mindenedet,  és
   árát oszd szét  a szegények között,  így kincsed lesz  a mennyben.  Azután
   jöjj, és kövess engem!" Ennek hallatára az ifjú szomorúan eltávozott, mert
   nagy vagyona volt.

   A gazdag  ifjúhoz  hasonlóan nekünk  sem  más valakihez,  hanem  egyenesen
   Jézushoz érdemes fordulnunk a szívünk mélyéről feltörő kérdéssel:  Mester,
   mi jót kell tennem,  hogy eljussak az  örök életre? Az  ifjú jól tudta  és
   nekünk és érdemes megfontolnunk  és megértenünk azt  az igazságot, hogy  a
   jócselekedetek és életünk végső beteljesedése között szoros kapcsolat van.
   Az életünk  folyamán  végzett  jócselekedetek  ugyani  érdemül  szolgálnak
   számunkra, főként, ha testvéreinkben magának Jézusnak akarunk szolgálni, s
   mindent önzetlenül teszünk, legfeljebb mennyei jutalma várva ezért, de nem
   anyagi  ellenszolgáltatást  a  földi  életben.  Érdemes  tehát  nekünk  is
   Jézushoz fordulnunk, aki  Szentlelke által  megvilágosítja értelmünket  és
   feltárja előttünk a jó és a rossz mélységeit, megadva számunkra a kegyelmi
   segítséget, hogy mindig a jót válasszuk az üdvösség felé törekedve.

   Kegyelmes Isten!
   Kinek kezébe
   Életemet adtam:
   Viseld gondomat,