[Evangelium] 2009-08-07

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Aug. 7., P, 04:55:01 CEST

   2009. augusztus 7. - Péntek

   Egy alkalommal  Jézus így  szólt tanítványaihoz:  Ha valaki  követni  akar
   engem, tagadja meg magát, vegye föl keresztjét, és kövessen! Mert  mindaz,
   aki meg akarja menteni életét,  elveszíti azt; és aki énérettem  elveszíti
   életét, megtalálja azt. Mert mit használ az embernek, ha az egész  világot
   megnyeri is, de  a lelke  kárt szenved? Mit  is adhatna  az ember  cserébe
   saját lelkéért?  Az Emberfia  pedig el  fog jönni  Atyjának  dicsőségében,
   angyalai kíséretében,  és  megfizet mindenkinek  tettei  szerint.  Bizony,
   mondom nektek: Az itt  állók közül néhányan nem  halnak meg, amíg meg  nem
   látják az Emberfiát, amint eljön országában.

   Az evangéliumokat olvasva a legkönnyebben  talán a tanítványokban vagy  az
   apostolokban ismerhetünk magunkra. Szimpatikusak számunkra azok a  betegek
   is, akiket Jézus csodálatos módon gyógyított meg, de az ő  élethelyzetükbe
   bizonyára  ritkábban  kerülünk.  Jézus  ellenfeleinek  helyébe  pedig  nem
   szívesen képzeljük magunkat.  A tanítványok viszont  egészen közel  állnak
   Jézushoz, tőle tanulnak  és az  ő életformáját  sajátítják el.  Szemmélyes
   jellemvonásaikból viszonylag  keveset árulnak  el az  evangéliumok,  annál
   többet tudunk meg viszont a Jézussal való kapcsolatukról. Gyengeségeikben,
   kételkedésükben, kicsinyhitűségükben  a saját  gyarlóságinkat  ismerhetjük
   fel, Jézusért való lelkesedésük pedig arra ösztönöz minket, hogy mi is  az
   Úr tanítványai,  követői  legyünk.  Nekünk  is  szól  Jézus  hívása,  hogy
   önmagunkat megtagadva és életünk keresztjét felvéve kövessük őt.

   Ó, Uram,  nem merem  már  ígérni, hogy  megjobbítom  életemet! Ha  te  nem
   segítesz, csak  rosszat tudok  tenni. Ha  nem segítesz,  még szeretni  sem
   tudlak. Magamban  semmit sem  bízom, Jézusom.  Bizalmatlan vagyok  önmagam
   iránt, benned azonban  bízom! Uram,  Jézus Krisztus, ha  te nem  segítesz,
   sohasem leszek képes jót tenni! Ha te nem segítesz, elvesztem. Jézus, légy
   az  én  Jézusom,  ez  számomra  az  üdvösség!  Add,  hogy  ne   félelemből
   ragaszkodjak hozzád, hanem szeretetből! Nem  akarok mást tenni, mint a  te
   akaratodat. Szentháromság egy Isten, könyörülj rajtam!
   Néri Szent Fülöp