[Evangelium] 2009-07-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Júl. 29., Sze, 04:55:01 CEST

   2009. július 29. - Szerda, Szent Márta

   Abban az időben: A  zsidók közül sokan jöttek  Máriához és Mártához,  hogy
   vigasztalják őket  testvérük miatt.  Amint Márta  meghallotta, hogy  Jézus
   jön, eléje sietett,  míg Mária  otthon maradt. Márta  így szólt  Jézushoz:
   "Uram, ha itt lettél volna, nem halt volna meg a testvérem! De tudom, hogy
   most is, bármit kérsz  Istentől, megadja neked."  Jézus ezt felelte  neki:
   "Testvéred fel fog támadni!" Erre Márta így szólt: "Tudom, hogy feltámad a
   feltámadáskor, az utolsó napon." Jézus folytatta: "Én vagyok a  feltámadás
   és az élet. Aki hisz bennem, még ha meghal is, élni fog. Mindaz, aki él és
   hisz énbennem, az nem  hal meg örökre. Hiszed  ezt?" Márta ezt  válaszolta
   neki: "Igen, Uram! Hiszem,  hogy te vagy  a Messiás, az  Isten Fia, aki  a
   világba jön!"

   Amikor Jézus megérkezik  barátjának házába, Lázár  már négy napja  halott.
   Lázár testvére, Márta azzal fogadja  Jézust, hogy biztosan minden  másként
   történt volna, ha  jelen lett  volna néhány nappal  korábban. Márta  ezzel
   egyrészt  kifejezi  Jézus  rendkívüli  erejébe  vetett  személyes   hitét,
   másrészt bizonyára a jelenlévők véleményét is tolmácsolja, akik szintén az
   gondolták, hogy  a csodáiról  híres tanító  megakadályozhatta volna  Lázár
   halálát. Sőt,  Jézus  nem csupán  gyógyító  csodáival adott  alapot  ennek
   feltételezéséhez, hanem  azzal is,  hogy korábban  már két  alkalommal  is
   hozott vissza a halálból embereket az életre. Márta ugyanakkor nem  gondol
   a  mostani  feltámasztásra.  Ez  Jézus  különleges  ajándéka  lesz.  Lázár
   feltámasztásával Jézus isteni erejét bizonyítja, de ugyanakkor előre jelzi
   mindannyiunk sorsát, a feltámadást az örök életre.

   Ó, Uram Jézus, Te azt parancsoltad nekem, hogy szüntelenül imádkozzam, add
   nekem kegyelmedet,  hogy  meg  tudjam  tenni, s  add  meg  ezt  azoknak  a
   lelkeknek is, akiket  rám bíztál.  Isteni Ige,  Te magad  vagy bennünk  az
   örökké tartó és szüntelen  imádság. Isten Báránya,  Te vagy a  világosság,
   amely megvilágítja  lelkünk  egész égboltját.  Bár  soha ne  akarnánk  más
   imádságot, csak a te imádat, más fényességet, csak a te fényességedet, más
   szeretetet, csak a te szeretetedet! A hozzád intézett imádságban, Istenem,
   egy a szemlélés  és a szeretet.  Engedd, hogy olyan  tökéletesen és  olyan
   bensőségesen tudjak hozzád imádkozni, hogy elfeledkezzem önmagamról, és ne
   tudjam, hogy imádkozom, mert csupán Te vagy bennem!