[Evangelium] 2009-07-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Júl. 23., Cs, 04:55:01 CEST

   2009. július 23. - Csütörtök, Szent Brigitta, Európa társvédőszentje

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő, Atyám a szőlőműves. Minden szőlővesszőt, amely nem hoz gyümölcsöt
   bennem, lemetsz rólam, azt pedig, amely gyümölcsöt hoz, megtisztítja, hogy
   még többet  teremjen. Ti  már  tiszták vagytok  a tanítás  által,  amelyet
   hirdettem nektek. Maradjatok bennem, akkor én is bennetek maradok.  Miként
   a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn,  úgy
   ti sem, ha nem  maradtok bennem. Én vagyok  a szőlőtő, ti a  szőlővesszők.
   Aki bennem marad, és  én őbenne, az bő  termést hoz. Mert nélkülem  semmit
   sem tehettek. Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint a szőlővesszőt,  és
   elszárad. Összeszedik, tűzre  vetik és  elégetik. Ha  bennem maradtok,  és
   szavaim  is  bennetek  maradnak,   akkor  bármit  akartok,  kérjétek,   és
   megkapjátok. Azáltal  dicsőül  meg  Atyám,  hogy  bő  termést  hoztok,  és
   tanítványaim lesztek.

   A keresztény közösség  belső megosztottsága könnyen  ahhoz vezethet,  hogy
   egyesek elszakadnak a közösség többi  tagjától, s Jézustól, a  szőlőtőtől.
   Aki közösségben  van  Jézussal,  az  egységben  van  az  általa  alapított
   közösséggel, az Egyházzal. A mi Urunk  minden embert meghív, hogy az  Atya
   és a  Fiú  szeretetközössége lépjünk.  Miként  a szőlővesszők  a  szőlőtőn
   keresztül kapják az életet biztosító tápanyagokat és vizet, ugyanúgy mi is
   Isten szeretetéből  merítjük életerőnket.  Az Atya  és a  Fiú  kapcsolata,
   szeretete a megváltást  eredményezte, amelynek mi  is részesei válunk,  ha
   szeretettel kötődünk Istenhez. A vele való kapcsolatunk a szeretet sokféle
   gyümölcsét termi.

   Istenünk, add, hogy megértsük: a szolgáló szeretet nagyobb hatalom  minden
   földi  hatalomnál.  Add,  hogy  szembe  tudjunk  nézni  kudarcainkkal,  és
   megértsük: életünkből nem hiányozhat soha a kereszt, amelynek vállalásából
   számunkra is élet fakad.  Add, hogy tudjuk vállalni  mindig a jövőt!  Add,
   hogy tudjuk  elfogadni és  igazán életre  nevelni a  gyermekeket:  tudjunk
   különbséget tenni igazi értékek és látszat-javak között. Add, hogy egymást
   elfogadó,  egymásnak  szolgálni   képes,  jövőt   vállalni  tudó   emberek
   lehessünk!