[Evangelium] 2009-07-21

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Júl. 21., K, 04:55:01 CEST

   2009. július 21. - Kedd

   Egy alkalommal  Jézus éppen  a népsokaságot  tanította. Eközben  anyja  és
   rokonai odaérkeztek, és  kint várakoztak rá,  mert beszélni akartak  vele.
   Valaki szólt  is Jézusnak:  "Anyád és  rokonaid kint  várnak, és  beszélni
   akarnak veled." Jézus erre így válaszolt annak, aki szólt neki: "Ki az  én
   anyám, és kik az én rokonaim?" Majd kitárta kezét tanítványai felé, és így
   szólt: "Ezek  az  én  anyám  és  rokonaim.  Aki  teljesíti  mennyei  Atyám
   akaratát, az mind testvérem, nővérem és anyám."

   A mai evangéliumi rész félreértésre  ad okot. Természetesen nem arról  van
   itt  szó,  hogy  Jézus   megtagadja  édesanyjához  és  rokonaihoz   fűződő
   szeretetkapcsolatot, hanem az evangéliumokra jellemző túlzó  kijelentéssel
   találkozunk, amelynek  az  a  célja, hogy  felértékelje  a  Jézussal  való
   tanítványi kapcsolatot.  Tanítványnak lenni  nem egyszerűen  azt  jelenti,
   hogy valamiféle értelmi  képzésen veszt  rész valaki,  amelyet Jézus  tart
   számára, hanem életközösséget jelent Jézussal. S ha az ő számára a mennyei
   Atya akaratának a teljesítése a legfőbb cél, akkor tanítványainak is  erre
   kell törekedniük. A tanítványi élet lényege Jézus követése, aki a  mennyei
   Atyához vezet minket. A vér szerinti rokonságnál is fontosabb, hogy az  Úr
   követői legyünk, s engedjük, hogy az Atyához vigyen bennünket.

   Ó Jézusom, vésd drága szent nevedet szegény szívembe és nyelvemre, hogy  a
   bűn csábításait  szent neved  segítségül  hívás által  legyőzzem, s  ha  a
   bizalmatlanság  lelke  megszállja  szívemet,  a  te  érdemeidbe  helyezzem
   reményemet; ha hozzád való szerelmem hűlni kezd, szent neved gerjessze föl
   és emlékeztessen arra, mennyire szerettél engem. a te neved legyen  mindig
   oltalmam, vigasztalásom  és a  tűzszikra, amely  szívemben a  hozzád  való
   szeretetet lángra  gyullassza. Engedd,  ó Jézus,  hogy amíg  élek,  mindig
   segítségül hívjalak, e névvel ajkamon váljak  el a világtól s még  halálom
   végső percében, ezt kiáltsam: szeretlek, Jézusom, Jézus, édes Jézus!