[Evangelium] 2009-07-20

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Júl. 20., H, 04:55:01 CEST

   2009. július 20. - Hétfő

   Néhány írástudó és  farizeus így  szólt egyszer  Jézushoz: "Mester,  jelet
   szeretnénk tőled  látni." Jézus  így  válaszolt: "Ez  a gonosz  és  hűtlen
   nemzedék jelet kíván,  de nem  kap más  jelet, mint  Jónás próféta  jelét.
   Amint ugyanis Jónás próféta három nap és három éjjel volt a hal gyomrában,
   úgy lesz az Emberfia három nap és  három éjjel a föld szívében. A  ninivei
   férfiak feltámadnak az ítéletkor ezzel  a nemzedékkel együtt, és  elítélik
   ezt a nemzedéket, mert ők megtértek Jónás prédikálására. Ámde itt  nagyobb
   van, mint Jónás. Dél királynője feltámad az ítéletkor ezzel a  nemzedékkel
   együtt, és elítéli ezt  a nemzedéket, hiszen ő  a föld végső határáról  is
   eljött, hogy meghallgassa Salamon  bölcsességét. Itt pedig nagyobb  valaki
   van, mint Salamon."

   Jónás  próféta  személye  és  cselekedete  az  újszövetségi   eseményekkel
   párhuzamba  állítva  kétféleképpen  jelent  jelet.  Jónás  egyrészt  Jézus
   előképeként tekinthető. Ahogyan három  napon át a  hal belsejében volt,  s
   onnan élve került elő, ugyanúgy halott  Jézust három napig zárta magába  a
   föld, mígnem  feltámadt, azaz  élőként  állt újra  az emberek  elé.  Jónás
   példája ugyanakkor egy másik  párhuzamot is rejt  magában. Istentől azt  a
   feladatot kapta,  hogy megtérést  én  bűnbánatot hirdessen  Ninive  városa
   lakosai számára,  akik hallgatván  a figyelmeztetésre  kiérdemelték  Isten
   irgalmát. Jézus szintén azért  jött el a  mennyei Atyától, hogy  megtérést
   hirdessen. Aki hallgat szavra és kész bűnbánatot tartani, számíthat  Isten
   megbocsátására.

   Istenünk, adj készséges szívet, hogy befogadhassunk mindent, ami szép,  jó
   és igaz, s adj  világos látást, hogy  elutasíthassunk mindent, ami  hamis,
   ami rút,  ami rossz.  Teremts  bennünk tiszta  szívet, Istenünk,  hogy  jó
   gazdái lehessünk  ennek  a világnak.  Ne  szennyezzenek be  minket  gonosz
   indulatok, gyűlölet,  harag, viszálykodás.  Egyetértést adj  nekünk,  hogy
   gyermekek és felnőttek egyre jobban  megértsük: szükségünk van arra,  hogy
   világos ismereteink legyenek,  de csak  akkor leszünk  igazán emberek,  ha
   tiszta a szívünk.

   Papi élményeim a Zala-völgyben (42.)
   A  vasárnap  esti  misén  a  térdeléstől  kezdve  igencsak  mosolyogtak  a
   minisztránsok. Nem értettem, hogy mi ütött beléjük. Már alig várták,  hogy
   kiérjünk a sekrestyébe  és elmondhassák  végre, hogy  két egészen  hasonló
   cipőt vettem  fel, de  azért ez  felemásnak számít.  Eltűnődtem  magamban:
   lehet, hogy öregszem?
   A nyári imatábor nagy élményt jelentett a gyerekeknek és nekem is.  Minden
   délelőtt  az  a  program,  hogy  a  kijelölt  evangéliumról  gondolkoznak,
   megbeszélik  kiscsoportban,  aztán   pedig  a   misén  bárki   elmondhatja
   gondolatait. A gyerekek nagyon élvezik a prédikálást. Ez persze azzal jár,
   hogy 10-12 gyereket is meghallgatunk türelmesen, s észre sem veszi  senki,
   hogy kissé hosszúra nyúlik a mise.
   Arról  sem  szeretnék  megfeledkezni,  hogy  a  tábor  ideje  alatt  ismét
   születésnaphoz érkeztünk. 5 éves lett az e-mailes e-vangélium lista, 18500
   napi olvasóval. Az évek alatt kb. 14,5 millió üzenet jutott el hozzátok.
   Az imakéréseket továbbra is erre  az oldalra tudjátok feltenni, illetve  a
   szándékokat itt lehet olvasni: http://zalalovo.plebania.hu/uzenet/imakeres
   A kérők nevében is köszönöm mindenki imáit!
   István atya