[Evangelium] 2009-07-18

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Júl. 18., Szo, 04:55:01 CEST

   2009. július 18. - Szombat

   A  félkezére  béna  ember   szombatnapon  történt  meggyógyítása  után   a
   farizeusok kivonultak a  zsinagógából, és maguk  között arról  tanakodtak,
   hogyan okozhatnák Jézus vesztét. Jézus tudta ezt, ezért eltávozott  onnét.
   Sokan  azonban  utána  mentek,  és  ő  valamennyiüket  meggyógyította,  de
   megtiltotta nekik, hogy nyíltan beszéljenek róla. Így beteljesedett Izajás
   próféta jövendölése:
   "Ez az én szolgám, akit kiválasztottam,
   szeretett fiam, akiben kedvem telik.
   Kiárasztom rá lelkemet,
   és ítéletet hirdet a nemzeteknek.
   Nem vitatkozik, és nem kiabál;
   szavát sem hallják a tereken.
   A megroppant nádszálat nem töri el,
   a pislákoló mécsbelet nem oltja ki,
   míg csak győzelemre nem viszi az igazságot.
   Az ő nevében bíznak a nemzetek."

   A béna ember meggyógyítása a többi csodás gyógyuláshoz hasonlóan az isteni
   irgalmasság jelenlétét  és  működését bizonyítja.  Máté  evangélista  arra
   világít rá a mai szövegünkben, hogy Jézus személyében a prófétai  ígéretek
   teljesedtek be,  amelyek a  messiási  idők jócselekedeteiről  szóltak.  Az
   ígéretek beteljesedése nem tétlenséget  kíván az embertől, hanem  kihívást
   és választást jelent. A várakozás ideje  véget ér, s most az emberek  vagy
   hittel  válaszolnak  vagy  elutasítják  Isten  ajándékát.  A  zsinagógából
   kivonuló és a halálát tervezgető farizeusok az utóbbiak közé tartoznak.  A
   Jézus után sietők, a  tőle gyógyulást kérők  viszont azok közé  tartoznak,
   akik hittel elfogadják.  Jézus pedig  csendesen folytatja  útját, s  talán
   várja, hogy én is csendesen a nyomába induljak.

   Istenünk, add, hogy  felismerjük, mi  a feladatunk az  életben. Add,  hogy
   értelmesen, felelősen éljünk. Add, hogy megértsük: nekünk, embereknek  van
   szükségünk a Tőled való erőre, hogy helyt tudjunk állni ebben a  világban.
   Urunk, ránk bíztad  ezt a világot.  Add, hogy bizalmaddal  sose éljünk  és
   hűségesek lehessünk Hozzád, Akitől az életet kaptuk.