[Evangelium] 2009-07-16

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Júl. 16., Cs, 04:55:01 CEST

   2009. július 16. - Csütörtök

   Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek  titeket!
   Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok  tőlem, mert én szelíd vagyok  és
   alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az  én
   terhem könnyű.

   Az ószövetségi időkben a Törvény súlyos teherként nehezedett az emberekre,
   amely terhet  tovább súlyosbította  a farizeusi  hagyomány. Ha  nem is  az
   eredeti isteni parancsok, de a hozzájuk kapcsolódó, emberek által alkotott
   előírások  szinte  teljesen  lehetetlenné  tették  annak  betartását.   Az
   írástudók  és   farizeusok  olyan   értékrendet  állítottak   fel,   amely
   elhanyagolta  az   olyan   lényeges   parancsok   megtartását,   mint   az
   igazságosság,  a   jóakarat,   a  könyörületesség,   s   mellékes   dolgok
   megtartására törekedett. A  Jézus által hozott  újszövetségi törvény  ezen
   változtatott. Jézus azért nevezi könnyűnek törvényeit, mert a  lényegesre,
   azaz a szeretet megélésére törekszik, s ugyanakkor a Szentlélekben megadja
   az erőt ennek megtartásához.

   Köszönjük, Istenünk, hogy Krisztus  által felkaroltál és magadhoz  emeltél
   bennünket, akik eltávolodtunk Tőled. Te mindig utánunk jössz kegyelmeddel,
   szereteteddel  megelőzöl   minket:   bárcsak   méltók   lehetnénk   a   Te
   szeretetedre!