[Evangelium] 2009-07-13

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Júl. 13., H, 04:55:02 CEST

   2009. július 13. - Hétfő

   Abban az időben Jézus így  szólt apostolaihoz: Ne gondoljátok, hogy  azért
   jöttem a földre, hogy békét hozzak!  Nem azért jöttem, hogy békét  hozzak,
   hanem hogy kardot.  Azért jöttem,  hogy szembeállítsam a  fiút apjával,  a
   leányt anyjával  és a  menyet anyósával.  Saját háza  népe lesz  az  ember
   ellensége. Aki atyját vagy anyját jobban szereti, mint engem, az nem méltó
   hozzám. Aki fiát  vagy leányát jobban  szereti, mint engem,  az nem  méltó
   hozzám. Aki nem  veszi föl keresztjét,  és nem követ  engem, az nem  méltó
   hozzám. Aki  meg akarja  találni  életét, elveszíti  azt; de  aki  érettem
   elveszíti életét, megtalálja azt. Aki titeket befogad, engem fogad be; aki
   pedig engem befogad, azt fogadja be, aki engem küldött. Aki prófétát fogad
   be azért, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad
   be azért, mert igaz  ember, az az igaznak  jutalmában részesül. Aki  pedig
   csak egy pohár friss vizet is ad inni egynek a legkisebbek közül, mert  az
   az én tanítványom -- bizony, mondom nektek: nem marad el a jutalma. Amikor
   Jézus  befejezte   tizenkét  tanítványa   oktatását,  továbbindult,   hogy
   tanítson, és hirdesse Isten országának örömhírét a környékbeli városokban.
   Mt 10,34-11,1

   Elmélkedés:

   Jézus a tanítványi  életről ad tanítást,  amelynek kiindulópontja, hogy  a
   hívást az ember elfogadja és szabadon rábízza magát arra, aki őt meghívja.
   Ő egyáltalán nem keveset kér, hanem azt, hogy mindenkinél jobban szeressük
   őt. Mindannyian  Krisztus  küldöttei  vagyunk,  de  ha  nem  Őhozzá  fűzne
   leginkább  a  szeretet  köteléke,  akkor  tanúságtételünk  legfeljebb  egy
   eltorzult szeretetről szólna. Ha egy olyan tanítást szeretnénk továbbadni,
   amelyet nem  tekintünk vezérfonalnak  saját életünkben,  minden  bizonnyal
   csak egy ellentmondásos,  meghasonlott tanúskodásnak tűnne  magatartásunk,
   amely aligha ébresztene bárkiben is szeretetet vagy hitet. Ha mi magunk  a
   hit engedelmességével fogadjuk Isten  hozzánk szóló üzenetét és  akaratát,
   Krisztus jelenlétének jeleivé válhatunk.

   Istenünk, segíts,  hogy  örömhíredet  hirdethessük!  Add,  hogy  hívásodra
   mindig  figyelni  tudjunk!  Te  azt  kívánod,  hogy  az  emberek  szabadon
   kövessenek Téged. Nyisd meg, kérünk, az emberek szemét, hogy meglássák  az
   evangélium fényét. Nyisd meg az emberek szívét, hogy befogadják a Te  igéd
   igazságát, és boldogok legyenek, mert az örömhírben életet találnak.