[Evangelium] 2009-07-03

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Júl. 3., P, 04:55:01 CEST

   2009. július 3. - Péntek, Szent Tamás apostol

   Húsvétvasárnap este a tizenkettő közül  az egyik, Tamás, vagy  melléknevén
   Iker, nem volt velük, amikor  Jézus megjelent nekik. Később a  tanítványok
   elmondták neki: "Láttuk az Urat." De ő így szólt: "Hacsak nem látom  kezén
   a szegek  nyomát,  ha nem  érintem  ujjaimat  a szegek  helyéhez,  és  nem
   tapintom meg kezemmel oldalát, én nem hiszem!"
   Nyolc nap  múlva ismét  együtt voltak  a tanítványok.  Tamás is  ott  volt
   velük. Ekkor újra  megjelent Jézus, bár  az ajtó zárva  volt. Belépett  és
   köszöntötte őket: "Békesség nektek!"  Tamásnak pedig ezt mondta:  "Nyújtsd
   ide az ujjadat  és nézd a  kezemet! Nyújtsd  ki a kezedet  és érintsd  meg
   oldalamat! Ne légy hitetlen, hanem  hívőt" Tamás így válaszolt: "Én  Uram,
   én Istenem!" Jézus ezt mondta neki:  "Most már hiszel, Tamás, mert  láttál
   engem. Boldogok, akik nem láttak, és mégis hisznek!"

   Az evangéliumok  csupán néhány  jelenetet őriznetek  meg Tamás  apostollal
   kapcsolatban. Ezek  közül az  egyik  legérdekesebb, amikor  Jézus  elindul
   barátjához,  Lázárhoz,  akit  feltámaszt  a  halálból.  Ekkor  Tamás  nagy
   lelkesedésében azt mondja apostoltársainak, hogy "Menjünk, és haljunk  meg
   vele!" (Jn 11,16). Kijelentésében benne  van, hogy már sejti a  tanítványi
   élet lényegét: együtt élni és halni  a Mesterrel. Kész arra, hogy akár  az
   életét is odaadja Jézusért, akit megismert.
   Jézus tanítványaiként nekünk is e cél felé kell haladnunk. Jézus  teljesen
   megosztotta  velünk  életét,  nekünk  is  vele  kell  osztoznunk   életünk
   örömeiben és gondjaiban.  Ha Ővele  élünk a földön,  halálunkban is  Ővele
   fogunk találkozni, s Ő fog feltámasztani az Istennel való örök életre.

   Élők és holtak  Istene, tégy  minket készségessé,  hogy Krisztust  követve
   tudjuk odaadni  önmagunkat  másokért,  miként a  búzaszem,  amely  egyedül
   marad, ha nem hull a földbe, de ha földbe hullván elhal, sok termést  hoz.
   Add, Urunk, hogy készek legyünk áldozatot hozni társainkért, és add,  hogy
   életünk soha el nem múló, gazdag termést hozhasson.