[Evangelium] 2009-06-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jún. 29., H, 04:55:01 CEST

   2009. június 29. - Hétfő, Szent Péter és Pál apostolok

   Abban az időben, amikor Jézus Fülöp Cezáreájának vidékére ért, megkérdezte
   tanítványaitól: "Kinek tartják az emberek az Emberfiát?"
   Ezt válaszolták: "Van, aki Keresztelő  Jánosnak, van, aki Illésnek,  mások
   Jeremiásnak vagy valamelyik prófétának." Ő  tovább kérdezte őket: "Hát  ti
   kinek tartotok engem?" Simon Péter válaszolt: "Te vagy a Krisztus, az  élő
   Isten Fia."
   Erre Jézus azt mondta neki: "Boldog vagy, Simon Jónás fia, mert nem a test
   és a vér  nyilatkoztatta ki ezt  neked, hanem az  én mennyei Atyám.  Ezért
   mondom neked, hogy te Péter vagy, és én erre a sziklára építem Egyházamat,
   s a pokol kapui  nem vesznek erőt rajta.  Neked adom a mennyek  országának
   kulcsait: Amit megkötsz a  földön, meg lesz kötve  a mennyben is, és  amit
   feloldasz a földön, fel lesz oldva a mennyben is."

   Az örökkévaló és mindenható Isten maradandósága és szilárdsága a sziklához
   hasonló, s ehhez  viszonyítva az  ember sokszor csak  egy porszemnek  érzi
   magát  gyengesége,  tehetetlensége  miatt.  De  Isten,  aki  az   üdvösség
   beteljesítése érdekében a közreműködésünket kéri, erre a kevéske  emberire
   is számít. Úgy akar  rá építeni, hogy előbb  a porszemnyi embert  sziklává
   alakítja, aki már kibírja  az idők viszontagságait, s  nem roppan össze  a
   ránehezedő teher alatt.  Amikor Jézus  új nevet ad  Simonnak, s  Péternek,
   azaz sziklának nevezi őt, akkor gyenge emberségét teszi képessé arra, hogy
   mint Isten kegyelme által  megszilárdult alapra épüljön  az Egyház. Az  új
   név azt jelzi Péter  számára, hogy új  feladatot, küldetést kap,  amelynek
   teljesítésére Jézus megújító segítsége teszi őt alkalmassá.

   Istenünk: gyönge emberek  vagyunk, de Te  újra és újra  hívsz minket,  nem
   hagysz magunkra bennünket,  hanem fölemelsz  mindannyiunkat. Kérünk,  add,
   hogy magunkat ne tartsuk többre  a többi embernél. Add, hogy  felismerjük:
   éppúgy törődni akarsz az elesettekkel, mint az összes többi emberrel. Add,
   hogy készségesek legyünk megosztani másokkal  mindazt, amink van, és  add,
   hogy felismerjük: a szeretet akkor gyarapszik, ha megosztjuk azt. Mert aki
   képes az utolsó helyen is szolgálni, azt följebb emeled, Urunk.

   Papi élményeim a Zala-völgyben (41.)
   A papok évének  megnyitására meghirdetett hajós  szemléltetés egészen  jól
   sikerült a szentmiséken. A  hívek, főként a  gyerekek lelkesen hozták  kis
   hajóikat.  Az  e-vangélium  olvasók   által  levélben  küldött  hajók   is
   megérkeztek, betettem őket a többi  közé. Köszönöm az e-mailben  fényképen
   küldött csónakokat is. Látszik van itt leleményesség, lelki közösség. Volt
   olyan családcsoport,  akik  előbb  összeragasztották  lapjaikat  és  abból
   hajtogattak aztán egy  nagyobb hajót. Örülök,  hogy sokan átérzitek,  hogy
   papi hivatások  ügye  valóban  mindannyiunkat érint.  A  papok  évében  az
   imádság részben  rendszeresen  lesznek  majd  olyan  imák,  amelyek  ezzel
   kapcsolatosak.
   Plébániánk honlapján (http://zalalovo.plebania.hu/) megtalálhatók kórusunk
   dalainak szövege és kottái, valamint bele is lehet hallgatni a számokba. A
   Szent Veronika Kórus alatt keresendő mindez.
   Imakéréseket pedig továbbra is az Üzenetek oldalra lehet írni.
   Jövő vasárnap  indulunk  a  gyerekekkel  nyári  imatáborba.  Köszönöm,  ha
   imádkoztok a tábor sikeréért.
   Szeretettel: István atya