[Evangelium] 2009-06-25

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jún. 25., Cs, 04:55:01 CEST

   2009. június 25. - Csütörtök

   Abban az  időben  Jézus  így  fejezte be  a  hegyi  beszédet:  "A  mennyek
   országába nem jut be mindenki, aki azt mondja nekem: Uram! Uram! Csak  az,
   aki mennyei  Atyám akaratát  cselekszi. Azon  a napon  sokan mondják  majd
   nekem: Uram, Uram! Hát nem a  te nevedben prófétáltunk? Nem a te  nevedben
   űztük ki az ördögöket? Nem a te nevedben tettünk annyi csodát?
   Én akkor  kijelentem  majd nekik,  hogy  nem ismertelek  soha  benneteket.
   Távozzatok színem  elől, ti,  gonosztevők! Mert  mindaz, aki  meghallgatja
   szavaimat és szerintük cselekszik, ahhoz az okos emberhez hasonlít, aki  a
   házát sziklára építette. Szakadt a zápor,  ömlött az ár, süvített a  szél,
   és nekizúdult a  háznak, de az  nem dőlt össze,  mert sziklára épült.  Aki
   viszont hallgatja  szavaimat,  de  nem  követi  azokat,  ahhoz  az  ostoba
   emberhez hasonlít, aki a házát  homokra építette. Szakadt a zápor,  ömlött
   az ár,  süvített  a szél,  nekizúdult  a  háznak; az  összedőlt,  és  nagy
   romhalmaz  lett  belőle."  Ezzel  Jézus  befejezte  a  hegyi  beszédet.  A
   népsokaság elragadtatással hallgatta tanítását,  mert úgy tanította  őket,
   mint akinek hatalma van, nem pedig úgy, mint az ő írástudóik.

   A mai  evangélium mondásai  és  a homokra,  illetve sziklára  épített  ház
   példázata azt  a kérdést  veti  fel, hogy  ki  Jézus igazi  tanítványa.  A
   tanítványi élet  egyik  elme  a  hit. Jézus  a  követésére  hívja  meg  az
   embereket, de  ez lehetetlen,  ha valaki  nem bízza  rá életét,  nem  hisz
   őbenne. Emellett  a tanítványt  cselekedetekre indítja  hite. Az  okos  és
   bölcs ember  tehát  hittel  hallgatja  Jézus szavait  és  az  iránta  való
   szeretetből a hallottak szerint él és cselekszik. A tanítvány élete  éppen
   ezért a hit és a szeretet mindennapi megvalósítására, megélésére  irányul.
   Az  isteni   kegyelem   által   újjászületett   ember   Isten   akaratának
   teljesítésére és az ő  törvényeinek való engedelmességre törekszik,  ezzel
   utánozva Jézusnak, a mesternek a magatartását.

   Mindig soknak tartjuk,
   amit mi teszünk másokért;
   ellenben amit mások tesznek érettünk,
   azt semmibe sem vesszük.