[Evangelium] 2009-06-22

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jún. 22., H, 04:55:02 CEST

   2009. június 22. - Hétfő

   Jézus a hegyi beszédben ezt  mondta tanítványainak: Ne ítélkezzetek,  hogy
   fölöttetek se ítélkezzenek! Amilyen ítélettel ítélkeztek, olyannal  fognak
   fölöttetek is ítélkezni, és amilyen mértékkel mértek, olyannal mérnek majd
   nektek is. Miért látod meg embertársad szemében a szálkát, a magadéban meg
   nem veszed észre a gerendát?  Vagy hogyan mondhatod embertársadnak:  "Hadd
   vegyem ki  szemedből  a szálkát!",  holott  a te  szemedben  gerenda  van?
   Képmutató! Vedd ki előbb a saját szemedből a gerendát, és csak azután láss
   hozzá, hogy kivedd embertársad szeméből a szálkát!

   Jézus a mai evangéliumban egy  szemléletes hasonlatot mond arról, hogy  ne
   mások hibáit  nézzük,  hanem  a  magunk vétkeit  beismerve  lépjünk  rá  a
   megtérés útjára. Dicséretes  dolog, ha valaki  segíteni szeretne  másoknak
   hibáik kijavításában, de teljesen  hiábavaló és hiteltelen a  próbálkozás,
   ha közben nem törekszik saját maga megjavítására. Könnyen abba a tévedésbe
   eshetünk, hogy ítéletet alkotunk másokról,  miközben mi talán még  nagyobb
   bűnösök vagyunk. És felmerül bennünk a kérdés, hogy egyáltalán mit  tudunk
   mi a  másiknak segíteni  abban, hogy  kijavítsa gyengeségeit?  S vajon  ez
   mennyit érhet, milyen  eredményt hozhat  ahhoz képest,  ahogy Jézus  segít
   ugyanebben, amikor  eltörli  a bűnöket?  Ha  azt szeretnénk,  hogy  valaki
   elinduljon a helyes úton, először magunk járjuk azt végi Jézussal.

   Jézus Krisztus, Isteni  Üdvözítőnk, aki  szent Egyházunk  minden javát  és
   baját papjaidra  bíztad, Neked  ajánlom fel  szívem legmélyebb  áhítatával
   lelki atyámnak  és minden  lelkipásztornak  apostoli munkáját.  Töltsd  el
   mindnyájunkat  egyre  növekvő  életszentséggel.  Adj  nekik  melegen  érző
   apostoli szívet. add, hogy telve legyenek szeretettel Irántad és a  reájuk
   bízott lelkek iránt, hogy Benned  megszentelődve, minket, a reájuk  bízott
   lelkeket, biztosan elvezessenek Tehozzád.

   Papi élményeim a Zala-völgyben (40.)
   Már valóban  régen  jelentkeztem  ezen rovattal,  amit  sokan  hiányoltak.
   Korábban szerettem volna, de arra számítottam, hogy előbb tudom közölni  a
   hírt, ami csak a múlt héten valósult meg: elkészült végre, fél év  munkája
   után  plébániánk  honlapja.  Az  oldalon  részletesebben   tájékozódhattok
   mindarról, ami plébániánkon történik. A weboldal többek között lehetőséget
   ad végre arra, hogy imaszándékainkat könnyen megosszuk a többi e-vangélium
   listataggal. Kérek mindenkit, hogy  ide írja fel  a jövőben imakérésit.  A
   többiek, pedig itt találják meg, hogy kikért érdemes imádkozniuk. Talán ez
   a kapcsolattartás  is  segít abban,  hogy  a virtuális  közösségből  lelki
   közösség alakuljon.  Az evangéliumra  is  itt lehet  főként  feliratkozni.
   Tervezem, hogy az  evangéliummal kapcsolatban  is megoszthassuk  egymással
   véleményeinket fórum formában, de  ennek megvalósításáig egy kis  türelmet
   kérek még.
   Kis kórusunkkal járunk örömet szerezni  más plébániákra is, a héten  pedig
   kirándulni megyünk Pannonhalmára.
   Az úrnapi körmenetről már  tettem fel képeket, s  hamarosan lesznek még  a
   bérmálásról is.
   És persze a link: http://zalalovo.plebania.hu
   Szeretettel. István atya