[Evangelium] 2009-06-16

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jún. 16., K, 04:55:01 CEST

   2009. június 16. - Kedd

   Jézus a hegyi beszédben ezt mondta tanítványainak: "Hallottátok, hogy  ezt
   mondták: Szeresd  felebarátodat  és  gyűlöld ellenségedet!  Én  pedig  azt
   mondom nektek:  Szeressétek ellenségeiteket,  tegyetek jót  azokkal,  akik
   gyűlölnek benneteket,  imádkozzatok azokért,  akik üldöznek  és  gyaláznak
   titeket, hogy gyermekei legyetek  mennyei Atyátoknak, aki fölkelti  napját
   jókra és  gonoszokra  egyaránt, és  esőt  ad  mind az  igazaknak,  mind  a
   bűnösöknek. Ha  ugyanis csak  azokat szeretitek,  akik titeket  szeretnek,
   ugyan mi lesz a jutalmatok? Nem teszik meg ezt a vámosok is? És ha csak  a
   testvéreiteknek köszöntök, mi  az, amivel többet  tesztek? Nem teszik  meg
   ezt a pogányok is? Ti legyetek olyan tökéletesek, mint amilyen tökéletes a
   ti mennyei Atyátok!"

   A tegnapi evangélium tanulsága szerint  a szeretet segíti az  igazságosság
   elvét a  helyes irányba.  De vajon  meddig megy  el ez  a szeretet?  Van-e
   határa? A mai evangéliumi  részlet erre ad  választ. Jézus az  ószövetségi
   törvényt idézi  a  szeretettel  kapcsolatban, amely  a  felebarátra  és  a
   jóakaróra terjed ki.  A törvény  szerint azonban nem  kellett szeretni  az
   ellenséget, sőt őt gyűlölni is  szabadott. Ez végeredményben legfeljebb  a
   puszta igazságosságnak  felel  meg, de  semmiképpen  sem annak  az  isteni
   szeretetnek, amelyre Jézus bátorít minket. Az általa javasolt szeretet nem
   áll  meg  a  felebarátnál,  hanem   jóval  tovább  megy.  Az   ellenfelet,
   rosszakarót is szeretnünk kell, hogy  ne az emberei könyörtelenség,  hanem
   az Istentől tanult irgalmasság győzhessen.

   Látom, Uram, hogy jobban nem vesz körül egy alattomos ellenség sem, mint a
   hatalmas  önszeretet,  melynek  igája   alatt  az  eszem  használata   óta
   sóhajtozom, és  az  érzéki  bűnök  terhe, súlya.  De  mire  való  a  bűnök
   összehasonlítása! Mind egyenlő volt,  mert legkisebbikük is sokkal  többet
   nyomott,  mint  szeretetem  súlya.   Adj,  Uram,  nekem  könnyeket,   hogy
   megsirassam őket, érzem ugyanis, hogy még nem bántam meg eddig eléggé. Óh,
   végtelen a Te jóságod bűneimmel szemben, Uram! Felteszem magamban, hogy  a
   Te támogató kegyelmeddel életemnek minden napján megbánom őket.