[Evangelium] 2009-06-05

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jún. 5., P, 09:03:55 CEST

   2009. június 5. - Péntek

   Amikor Jézus egy alkalommal a  templomban tanított, ezt a kérdést  vetette
   fel: "Hogyan  mondhatják az  írástudók,  hogy a  Messiás Dávidnak  a  fia?
   Hiszen maga Dávid mondja a Szentlélek által: Így szól az Úr az én Uramhoz:
   Jobbom felől foglalj helyet, míg lábaid alá vetem ellenségeidet. Ha  tehát
   maga Dávid a Messiást Urának nevezi, akkor hogyan lehet az ő fia?" A  nagy
   népsokaság szívesen hallgatta Jézust.

   Miután  Jézus   ügyesen  megválaszolt   a  különféle   vallási   csoportok
   képviselőinek kérdéseire, most  ő kérdez. Kérdése  a Messiás  származására
   vonatkozik,  akiről  azt   gondolták,  hogy   Dávid  királyi   családjának
   leszármazottja lesz. Jézus  kérdésének különös  színezetet ad  az a  tény,
   hogy hallgatósága időnként  olyan kijelentést tesz  róla, amely szerint  ő
   Dávid fia, tehát  a Messiás. Gondoljunk  csak például a  vakra, aki  Dávid
   fiától várja a segítséget. Más  esetben Péter nevezte mesterét  Messiásnak
   (vö.: Mk  8,29).  Jézus  azonban nagyon  tartózkodó  ezen  kijelentésekkel
   kapcsolatban, s  nem  nevezte  magát Dávid  fiának.  Tanítványaiban  ennek
   ellenére kialakult róla  az a  kép, amely  szerint ő  a Messiás,  amelynek
   alapja  mindenképpen  az  volt,  hogy  cselekedeteiben  és  tanításában  a
   messiási idők jelét vélték felfedezni.

   Felajánló ima a Szűzanyához
   Boldogságos  szép  Szűzanyám!  Felajánlom   neked  és  szeplőtelen   szent
   szívednek szentelem magamat,  testemet és  lelkemet, minden  képességemet,
   jövőmet és sorsomat, összes enyéimet  és édes hazámat. Irgalmasság  Anyja,
   benned bízok és remélek, add meg nekem a békét és a jó halál kegyelmét!

   A Schönstatt  Családmozgalom házasság  előtt álló  jegyespároknak  szervez
   tábort Pannonhalmán.  A  táborra még  van  néhány  hely. A  júlus  26.  és
   augusztus 1. között szervezett nyári táborról itt található információ:.
   http://csaladok.schoenstatt.hu/images/jegyes/jegyestabor2009.jpg