[Evangelium] 2009-05-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 29., P, 04:55:01 CEST

   2009. május 29. - Péntek

   Amikor (feltámadása után egy alkalommal) Jézus megjelent tanítványainak és
   velük étkezett,  megkérdezte Simon  Pétertől:  "Simon, János  fia,  jobban
   szeretsz-e engem, mint ezek?" Péter így szólt: "Igen, Uram, te tudod, hogy
   szeretlek." Erre Jézus azt mondta neki: "Legeltesd bárányaimat!"
   Aztán újra megkérdezte tőle: "Simon, János fia, szeretsz te engem?" Ő  azt
   felelte: "Igen,  Uram,  tudod,  hogy szeretlek!"  Erre  azt  mondta  neki:
   "Legeltesd juhaimat!"
   Majd harmadszor is megkérdezte tőle:  "Simon, János fia, szeretsz  engem?"
   Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte: "Szeretsz engem?", és
   ezt válaszolta: "Uram, te  mindent tudsz, azt  is tudod, hogy  szeretlek!"
   Jézus pedig ismét ezt mondta: "Legeltesd juhaimat! Bizony, bizony,  mondom
   neked: Amikor még fiatal  voltál, felövezted magad,  és oda mentél,  ahová
   akartál. De  ha megöregszel,  kiterjeszted  karjaidat. Más  fog  felövezni
   téged, és  oda visz,  ahova nem  akarod." Azt  jelezte e  szavakkal,  hogy
   (Péter)  milyen  halállal  dicsőíti  majd   meg  az  Istent.  Azután   még
   hozzátette: "Kövess engem!"

   Péter apostol vallomása arra emlékeztet minket, hogy újra és újra meg kell
   vallanunk  szeretetünket   Istennek.  A   keresztény  prédikátorok   Péter
   háromszori  szeretetvallomását  előszeretettel  hozták  összefüggésbe   az
   apostol háromszoros tagadásával, amelyet Jézus előre megmondott az  utolsó
   vacsorán. Ez  a mozzanat  rávilágít arra,  hogy a  szeretet a  fájdalomból
   születik meg.  Így van  ez  az Úr  esetében,  amikor a  szenvedésekből,  a
   kereszthordozásból,   az   emberi   bántalmazásokból   születik   meg    a
   keresztáldozat, mint Isten  szeretetének legnagyobb jele.  Ezért sem  kell
   félnünk mindazoktól  a  fájdalmaktól,  amelyek  életünkben  érnek  minket,
   hiszen általuk Isten a szeretet új útját nyitja meg számunkra.

   Imádkozzunk, hogy a Szentlélek lépjen be életünkbe, bárhol legyünk is,  és
   tanítson bennünket,  hogy Jézushoz  hasonlóvá  válva lefelé  lépkedjünk  a
   létrán, s fölfedezzük a Megváltót a szegények szívében, hogy  megkaphassák
   méltó helyüket a társadalomban és az egyházban.
   Jean Vanier

   A Schönstatt  Családmozgalom házasság  előtt álló  jegyespároknak  szervez
   tábort Pannonhalmán. A júlus 26.  és augusztus 1. között szervezett  nyári
   táborról bővebben ismertetés itt található:.
   http://csaladok.schoenstatt.hu/images/jegyes/jegyestabor2009.jpg