[Evangelium] 2009-05-23

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 23., Szo, 04:55:01 CEST

   2009. május 23. - Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így szólt  tanítványaihoz: Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Bármit  kértek majd  az én  nevemben az  Atyától, megadja  nektek.
   Mindeddig semmit sem kértetek  az én nevemben.  Kérjetek, és kaptok,  hogy
   örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az óra,
   amikor már nem  hasonlatokban szólok, hanem  nyíltan beszélek az  Atyáról.
   Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt nektek, hogy én
   kérem értetek  az  Atyát. Hiszen  az  Atya  szeret titeket,  mivel  ti  is
   szerettetek engem,  és  hittétek, hogy  az  Istentől jöttem.  Eljöttem  az
   Atyától és a világba  jöttem. Most elhagyom a  világot, és visszatérek  az
   Atyához.
   Jn 16,23b-28

   Elmélkedés:

   Mennybemenetelét megelőzően Jézus arról  beszél tanítványainak, hogy  most
   elhagyja a  világot  és  visszatér  az  Atyához,  akitől  jött.  Szavainak
   egyszerűsége mögött  végtelen  nyugodtságot érzek.  Jézus  nyugalma  abból
   fakadhat,  hogy  a  rábízott  küldetést  hűséggel  teljesítette.   Mindent
   megtett, amit az Atya rábízott. Tanúságot tett Isten szeretetéről, s ennek
   köszönhetően  mindenki  számára  megismerhetővé  vált  Isten.  A  szeretet
   önfeláldozásával érte el tetőpontját, amelyet az Atya elfogadott, s  amely
   a megváltást szerezte meg nekünk.
   Távozásakor  Jézus  nyugodt,  mert   tudja,  hogy  a  hamarosan   elérkező
   Szentlélek folytatni  fogja  munkáját  a világban.  A  Lélek  fog  működni
   tanítványaiban, s ő szenteli meg életüket.

   Köszöntelek, ó örömünknek Anyja. Te valóban áldott vagy, mert az asszonyok
   között egyedül te voltál méltó  arra, hogy Teremtőd anyja légy.  Boldognak
   mondanak téged  minden  nemzetek.  Ó Mária,  ha  beléd  vetem  bizalmamat,
   üdvözülni fogok. Ha oltalmad  alatt leszek, nincs  mitől félnem, mert  aki
   téged tisztel,  annak birtokában  vannak az  üdvösség fegyverei,  melyeket
   Isten csak azoknak ad meg, akiket üdvözíteni akar.
   Jeruzsálemi Szent András