[Evangelium] 2009-05-21

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 21., Cs, 04:55:01 CEST

   2009. május 21. - Csütörtök

   Búcsúbeszédében Jézus így szólt  tanítványaihoz: "Még egy  kis idő és  már
   nem láttok engem, és  ismét egy kis idő  és viszontláttok engem, (mert  az
   Atyához megyek.)"  Tanítványai  erre  így tanakodtak:  "Mit  akar  mondani
   ezzel: Még egy kis idő  és már nem láttok engem,  és ismét egy kis idő  és
   viszontláttok engem? És hogy: Az Atyához megyek? Mit jelent az, hogy:  Még
   egy kis  idő? Nem  értjük, mit  beszél." Jézus  észrevette, hogy  kérdezni
   akarják, így szólt tehát hozzájuk: "Azon tanakodtok, hogy azt mondtam: Még
   egy kis idő és már nem láttok engem, és ismét egy kis idő és viszontláttok
   engem? Bizony, bizony, mondom  nektek: Sírni fogtok  és jajgatni, a  világ
   pedig örül. Szomorkodni fogtok, de szomorúságtok örömre fordul."

   Jézus  arról  beszél  tanítványainak,  hogy  milyen  sors  vár  rá.  Előre
   megmondja nekik távozását és visszatérését. A tanítványok persze nem értik
   ezeket a  szavakat,  s valószínűleg  újabb  magyarázatuk sem  oszlatja  el
   kételyeiket. Nagypénteken,  Jézus kereszthalálakor  fogják megtudni,  hogy
   mit  jelent  az  Úr  távozása.  Ez   az  a  pillanat,  amely  még   inkább
   elbizonytalanítja őket, s  ezen esemény  után még inkább  nem értik,  hogy
   miként fog  Jézus  visszatérni, hogyan  láthatják  őt újra.  A  feltámadás
   jelenti majd  harmadnap  a  visszatérést,  de ezt  az  Atyához  való  örök
   visszatérés követ. Jézus  elmenetele a  feltétele annak,  hogy eljöjjön  a
   Szentlélek, aki az ő művét fogja folytatni a világban. A tanítványokat  és
   minket is öröm tölt el  egyrészt amiatt, hogy küldetését befejezvén  Jézus
   visszatér Atyjához, másrészt amiatt,  hogy Szentlelke által örökre  velünk
   marad.

   Drága Jézus! Segíts, hogy fényed hordozói lehessünk, bármerre visz  utunk.
   Töltsd el szívünket életadó  Lelkeddel, itass át  és végy birtokba  minket
   oly teljességgel, hogy életünk már csak a Te kisugárzásod legyen.  Ragyogj
   át rajtunk, és úgy  élj bennünk, hogy mindenki,  akivel találkozunk, a  Te
   jelenlétedet érezze  meg általunk.  Többé már  ne minket  lássanak,  hanem
   egyedül Téged, Jézus. Maradj velünk, s akkor úgy ragyoghatunk, ahogyan  Te
   ragyogsz, s világossággá válhatunk mások számára is.

   Kedves barátaim!
   A segítségeteket kérném  honlapunk számára  nem egészen  két (2)  oldalnyi
   szöveg angol nyelvre fordításában. Aki viszonylag gyorsan megtenné,  kérem
   írjon a his at katolikus.hu címemre. Köszönöm!
   Keresek továbbá olyan  személyt, aki  a Szent  Veronikáról szóló  lemezünk
   színpadra  vitelében   segíteni   tudna   pl.   egy   rövid   forgatókönyv
   összeállításában. A szöveg adott, a színpadi megjelenítéshez kellenének jó
   ötletek. Akinek  van érzéke  az  ilyenhez, szintén  a fenti  címre  írhat.
   Köszönöm!
   Augusztus 21-27-ig Lourdes-ba vezetek zarándoklatot. Felszállási lehetőség
   a buszra a Győr, Szombathely, Körmend, Szentgotthárd vonalon. Információ a
   fenti címen kérhető.
   István atya