[Evangelium] 2009-05-20

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 20., Sze, 04:55:01 CEST

   2009. május 20. - Szerda

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Még  sok  mondanivalóm
   volna nektek, de nem  vagytok hozzá elég erősek.  Amikor azonban eljön  az
   Igazság Lelke, ő majd elvezet titeket a teljes igazságra. Nem magától  fog
   beszélni, hanem azt  mondja el, amit  hall, és a  jövendőt fogja  hirdetni
   nektek. Megdicsőít engem, mert az enyémből veszi, amit majd hirdet nektek.
   Minden, ami Atyámé, enyém is. Ezért mondtam, hogy az enyémből veszi,  amit
   majd hirdet nektek."

   Jól tudjuk, hogy, hogy  a mindennapi életben  milyen nehéz felismernünk  a
   kerülendő rosszat és a megteendő jót. Értelmünket is sokszor homály  fedi,
   máskor pedig akaratunk bénul meg, amikor a jót kellene tennünk vagy  éppen
   akaratunk  nem  képes  arra,  hogy  ellenálljunk  a  rossz   megtételének.
   Lelkiismeretünk szüntelenül a jó és a rossz megkülönböztetésén  fáradozik,
   legalábbis,  ha  helyesen   működik,  s   készségesek  vagyunk   hallgatni
   indításaira. A Jézus által megígért Szentlélek, akit a mi Urunk az Igazság
   Lelkének nevez, ezt a lelki  tevékenységet segíti. Segít a  felismerésben,
   és erősíti  akaratunkat  is. Ebben  az  értelemben a  Szentlélek  a  lelki
   megújulás, újjászületés  forrása  és  ösztönzője. Ha  hallgatunk  a  Lélek
   sugallataira, elindulhatunk az újjászületés útján.

   Mélyszívű Szeretet, sohasem hagytál el,  most hát neked ajánlom  lelkemet!
   Halálom óráján végy magadhoz, szavaddal szólíts hozzád, mondván: Ma  velem
   leszel; immár hagyd  el a  számkivetést, jöjj a  múlhatatlan Holnapra,  az
   örökkévalóságba! Ott leszek  én, Jézusod,  az örök Ma,  a fényességes;  én
   vagyok kezdete és vége minden teremtménynek;  nem köszönt már rád többé  a
   mulandó holnap, hanem bennem vár rád az  örök Ma, hogy miként én élek,  te
   is élj  bennem,  aki  Jézusod,  szerelmed  vagyok  és  legyen  vég  nélkül
   örvendezésed.