[Evangelium] 2009-05-19

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 19., K, 04:55:01 CEST

   2009. május 19. - Kedd

   Búcsúbeszédében Jézus ezt mondta tanítványainak: "Most elmegyek ahhoz, aki
   küldött engem. Senki sem kérdi közületek, hová mégy. De mivel ezt  mondtam
   nektek, szomorúság tölti el szíveteket. Pedig én az igazságot mondom: Jobb
   nektek, ha én elmegyek,  mert ha nem  megyek el, a  Vigasztaló nem jön  el
   hozzátok. De ha elmegyek, majd elküldöm őt nektek. Amikor eljön,  meggyőzi
   majd a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről. A bűnről: mert nem
   hittek bennem. Az igazságról:  mert az Atyához megyek,  és már nem  láttok
   engem. Az ítéletről: mert a világ fejedelmét már elítélték."

   Jézus kissé rejtélyes  kijelentést tesz, amikor  azt állítja az  eljövendő
   Szentlélekről, hogy Ő fogja meggyőzni a világot a bűnről, majd hozzáteszi,
   hogy azért, mert nem hittek benne, azaz Jézusban. Úgy tűnik tehát, hogy  a
   Lélek nem általában  a bűnről  fogja meggyőzni az  embereket, hanem  Jézus
   elutasításának  bűnéről.  Ha  figyelmen  kívül  hagynánk  Isten   jóságát,
   irgalmát és üdvözítő szándékát, könnyen abba a tévedésbe esnénk, hogy ez a
   meggyőzés valamiféle vádat, ítéletet, sőt kárhoztatást jelent. A meggyőzés
   valódi célja azonban az emberek  üdvösségre segítése. Ezzel a  küldetéssel
   jött Krisztus, s ezt  a feladatot folytatja a  Szentlélek is. E  meggyőzés
   tehát egyrészről azt jelenti, hogy a Szentlélek segít belátni  vétkeinket,
   másrészről megmutatja a bűntől való  szabadulás útját, a bűnbocsánatot.  A
   Szentlélek   ajándék    számunkra,   hogy    lelkiismeretünk    felismerje
   bűnösségünket, és  ajándék, amely  a  megváltottság tudatát  ébreszti  fel
   bennünk.

   Bölcs Szeretet, add,  hogy okosan  szeresselek! Édes  Szeretet, add,  hogy
   édesen ízleljelek! Drága  Szeretet, add,  hogy csak  neked éljek!  Hűséges
   Szeretet, légy vigasztalóm, segítőm minden szükségben! Részvevő  Szeretet,
   te légy minden munkám munkása bennem! Győzedelmes Szeretet, adj  kitartást
   melletted mindörökké!