[Evangelium] 2009-05-18

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 18., H, 04:55:02 CEST

   2009. május 18. - Hétfő

   Jézus az utolsó vacsorán  így szólt apostolaihoz:  Ha eljön a  Vigasztaló,
   akit az Atyától küldök, az Igazság Lelke, aki az Atyától származik, ő majd
   tanúságot tesz rólam.  Tegyetek ti  is tanúságot  rólam, hiszen  kezdettől
   fogva velem vagytok! Azért mondtam ezt nektek, hogy meg ne botránkozzatok.
   Ki fognak  zárni benneteket  a  zsinagógákból. Sőt  eljön az  óra,  amikor
   mindaz, aki megöl titeket, azt hiszi, hogy szolgálatot tesz Istennek,  így
   tesznek majd veletek,  mert nem ismerik  sem az Atyát,  sem engem.  Ezeket
   azért mondtam el nektek, hogy amikor eljön az óra, eszetekbe jusson,  hogy
   előre megmondtam nektek.
   Jn 15,26 - 16,4a

   Elmélkedés:

   A húsvéti időszak végéhez közeledvén  annak záró ünnepére, a Pünkösdre,  a
   Szentlélek eljövetelének  napjára irányítja  figyelmünket a  liturgia.  Az
   evangéliumban  arról   olvashattunk,   hogy  Jézus   az   Atyától   érkező
   Szentlélekről beszél,  aki  ezek  szerint a  feltámadt  Jézus  ígérete  és
   ajándéka. A Fiú  küldetése az volt,  hogy tanúságot tegyen  az Atyáról,  s
   miután ezt a feladatát teljesítette,  visszatér az Atyához a mennybe.  Ezt
   követően jön el a világba a Szentlélek, aki azt a küldetést kapja, hogy  a
   világ   végezetéig    tanúságot    tegyen   Jézusról,    és    megerősítse
   tanúságtételükben az Úr tanítványait.  A Lélek jelenléte bizonyítja,  hogy
   Isten szüntelenül velünk van és megszenteli életünket.

   Ó Szeretet, magadnak és  nem másnak választottál ki,  add, hogy csak  tied
   legyek! Szeretet  Istene,  ingyen  szerettél, érdemem  nélkül;  add,  hogy
   teljes szívvel,  teljes elmével,  teljes erővel  szeresselek. Ó  Szeretet,
   mindenható Isten, szilárdíts meg szeretetedben!