[Evangelium] 2009-05-14

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 14., Cs, 04:55:01 CEST

   2009. május 14. - Csütörtök

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: "Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen."

   Isten szeretetének  a megtapasztalása  örömöt ébreszt  az ember  szívében.
   Jézus arról beszél  a mai evangéliumban,  hogy az ő  öröme teljessé  válik
   mindazokban, akik  az ő  szeretetében  élnek. Az  öröm abból  fakad,  hogy
   érzem: Isten szeret engem,  találkozni akar velem.  A találkozás nem  csak
   érzelmet, a szeretet érzését ébreszti bennem, hanem megmozgatja értelmemet
   és akaratomat is. Értelmemmel ugyanis belátom, hogy az engem szerető Isten
   jót akar  nekem,  sőt, a  legfőbb  jót,  az üdvösséget,  az  örökké  tartó
   együttlétet Ővele. Akaratom  pedig elfogadja  ezt az  isteni akaratot.  Az
   érzelmi meghajlás,  az  értelmi  párbeszéd és  akaratom  meghajlása  által
   fejlődök a szeretetben, növekszem Isten szeretetében.

   Hogy jól végezz  szentségimádást, ne feledd:  E Szentség: Jézus  Krisztus,
   múlt, jelen és jövő! A Szentség  a Megtestesülés utolsó foka, Urunk  földi
   életének  végső,   végigtartó  fázisa,   aki  ebben   Szentségben   minden
   kegyelmével eláraszt. Minden hitigazság itt van, ide tart, ide  torkollik.
   Semmit   nem    kell   hozzátennünk,    amikor   mondjuk:    Eucharisztia,
   Oltáriszentség, mert ez maga Jézus Krisztus.