[Evangelium] 2009-05-13

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 13., Sze, 04:55:01 CEST

   2009. május 13. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő, és  Atyám  a  szőlőműves.  Minden  szőlővesszőt,  amely  nem  hoz
   gyümölcsöt  bennem,  lemetsz  rólam,  azt  pedig,  amely  gyümölcsöt  hoz,
   megtisztítja, hogy még többet teremjen.  Ti már tiszták vagytok a  tanítás
   által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok  bennem, akkor én is  bennetek
   maradok. Miként a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem  marad
   a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti  a
   szőlővesszők. Aki bennem  marad, és  én őbenne,  az bő  termést hoz,  mert
   nélkülem semmit sem tehettek.  Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint  a
   szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elégetik. Ha bennem
   maradtok, és szavaim is bennetek maradnak, akkor bármit akartok, kérjétek,
   és megkapjátok. Azáltal dicsőül  meg Atyám, hogy bő  termést hoztok, és  a
   tanítványaim lesztek.

   A Fiúisten és az Atya közti  kapcsolatot a kölcsönös szeretet élteti, s  a
   szeretet éltető ereje lüktet a mi Istennel való kapcsolatunkban is.  Észre
   kell vennünk az felé áradó, s minket körülvevő isteni szeretetet. Ez az  a
   közeg, amelyben  életünk biztosított.  Miként  a szőlővesszők  a  szőlőtőn
   keresztül szívják magukba az éltető nedvességet és tápanyagokat, ugyanúgy,
   mi is szüntelenül az isteni szeretetből táplálkozunk. Az örökkévaló  Isten
   az örök  életet  ígéri mindannyiunknak,  akik  vele élünk.  Isten,  akinek
   lényege a szeretet, arra hív minket, hogy vele éljünk a szeretetben. Ebből
   az is következik, hogy az ember hivatása, küldetése is az, hogy  állandóan
   megvalósítsa a  szeretetet. Ez  emberségünk lényege,  emberi létünk  igazi
   célja.

   Irgalmasságnak Atyja,  ki  a  Szentlélek által  és  szent  igéddel  kisded
   nyájadat  összegyűjtötted,  és  széles  e  világon  elterjesztvén,   annyi
   tévelygés, üldözés, háborúság között e mai napig megtartottad, igazgattad,
   vezérletted, igaz  tanítók  által  legeltetted  és  a  pokol  kapui  ellen
   győzelmessé tetted.  Add  szent nevedért,  hogy  a Te  hajódat  a  háborgó
   tengeri habok el ne nyomják és el ne merítsék; add meg segítségedet,  hogy
   a Te épületed amaz igaz  fundamentumon, az erős sziklán épen  megmaradjon;
   őrizz  minket,  Uram,  szárnyad   alatt,  hogy  az  igazságban   mindvégig
   tökéletesen megmaradván  egy  szívvel,  egy  lélekkel  dicsérhessük  szent
   Felségedet.
   Pázmány Péter