[Evangelium] 2009-05-11

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 11., H, 04:55:01 CEST

   2009. május 11. - Hétfő

   Jézus az  utolsó  vacsorán  így beszélt  tanítványaihoz:  "Aki  ismeri  és
   teljesíti parancsaimat, az szeret engem. Aki pedig szeret engem, azt Atyám
   is szereti.  Én is  szeretni fogom  őt, és  kinyilatkoztatom magam  neki."
   Júdás - nem a karióti - itt közbeszólt: "Uram, hogyan van az, hogy  nekünk
   akarod kinyilatkoztatni magadat, és nem a világnak?" Jézus így  folytatta:
   "Aki szeret  engem, megtartja  tanításomat. Atyám  is szeretni  fogja  őt,
   hozzá megyünk, és lakóhelyet  veszünk nála. Aki nem  szeret engem, az  nem
   tartja meg  tanításomat. Az  a  tanítás pedig,  amelyet hallotok,  nem  az
   enyém, hanem az Atyáé, aki engem küldött. Ezeket akartam nektek elmondani,
   amíg veletek vagyok. S  a Vigasztaló, a Szentlélek,  akit majd a  nevemben
   küld az Atya,  megtanít titeket mindenre,  és eszetekbe juttatja  mindazt,
   amit mondtam nektek."

   Jézus újra és újra lelkére köti  tanítványainak, hogy nem elegendő az,  ha
   valaki ismeri  őt.  Azt  kéri  követőitől,  hogy  teljesítsék  parancsait,
   amelyek végső soron  a mennyei  Atya útmutatásai az  ember számára.  Jézus
   arra is rávilágít, hogy tanításának teljesítése nem fakadhat  kényszerből,
   s fakadhat a kicsiny embernek  a hatalmas Istentől való félelméből,  hanem
   az Isten törvényei szerinti életnek egyetlen forrása a szeretet lehet. Fel
   kell ismernünk tehát, hogy az  isteni parancsok a javukat szolgálják,  fel
   kell ismernünk a mögött rejlő  isteni szeretetet és gondoskodást, s  akkor
   majd mi is  képesek leszünk  arra, hogy  a szeretet  vezéreljen minket  az
   Isten törvényeinek útján.

   Ima Máriához
   Tebenned örvend, kegyelemmel teljes, minden teremtmény: az angyali  rendek
   s az összes emberi nem. Te  megszentelt hajlék, lelki édenkert s a  szüzek
   dicsérete, kitől megtestesült az Isten, s gyermek lett, bár öröktől  fogva
   Isten volt; mert a  te méhedet égi trónná  alkotta, s bensődet a  mennynél
   ékesebbé tette. Tebenned  örvend, kegyelemmel  teljes, minden  teremtmény.
   Dicsőség néked!