[Evangelium] 2009-05-08

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 8., P, 04:55:02 CEST

   2009. május 8. - Péntek

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Ne  nyugtalankodjék  a
   szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában sok
   hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: "Elmegyek, és helyet készítek
   nektek?" Ha majd elmegyek,  és helyet készítek  nektek, ismét eljövök,  és
   magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok.  Hiszen
   ismeritek az utat oda, ahová én megyek!" Ekkor Tamás így szólt: "Uram,  mi
   nem tudjuk,  hová  mégy;  hogyan  ismerhetnénk hát  az  utat?"  Jézus  ezt
   felelte: "Én vagyok az út, az igazság  és az élet. Senki sem juthat el  az
   Atyához, csak általam."

   Az ószövetség idején Ábrahám  útnak indult, hogy  eljusson arra a  földre,
   amelyet Isten ígért neki. A  választott nép Isten parancsára útnak  indult
   Egyiptomból, hogy Mózes vezetésével eljusson a neki ígért földre. Isten  a
   későbbi időkben is újra és újra útnak indítja az embereket. S miközben  az
   ember az Isten által neki mutatott utakon jár, utat keres Isten felé. Mert
   minden lelki útnak  az a célja,  hogy eljussunk életünk  Urához. Az  ember
   persze választhat más utat is, a rossz sehová sem vagy éppen a pusztulásba
   vezető széles  útját.  Az  örök  életre vezető  út  Jézus  szavai  szerint
   keskeny, s csak  kevesen járnak  rajta. Jézus személyében  Isten olyan  új
   utat mutat számunkra, amely mindannyiunk számára járható. Ő a legbiztosabb
   út, aki az Atyához vezet minket.

   Istenem, a te  szereteted égjen  a szívemben,  fenyítsen és  vigasztaljon,
   alázzon meg és  emeljen föl,  égesse el tökéletlenségeimet  és tartsa  meg
   egész bensőmet a veled való kapcsolatban és a tökéletes  engedelmességben.
   Lemondok a saját akaratomról; vezérelj  azon az úton, mely neked  tetszik,
   vezess, aki által akarsz, csak te légy az én mesterem.