[Evangelium] 2009-05-06

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 6., Sze, 04:55:01 CEST

   2009. május 6. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus  hangos  szóval hirdette:  Aki  bennem  hisz,  nem
   énbennem hisz, hanem abban, aki küldött  engem. Aki engem lát, azt  látja,
   aki küldött engem. Én világosságul jöttem e világra, hogy aki bennem hisz,
   ne maradjon sötétségben.  Aki hallgatja ugyan  tanításomat, de nem  tartja
   meg, azt nem én ítélem el, mert hiszen nem azért jöttem, hogy elítéljem  a
   világot, hanem hogy megváltsam a világot. Van bírája annak, aki megvet, és
   nem fogadja el tanításomat.  A tőlem hirdetett ige  ítéli el őt az  utolsó
   napon. Mert én nem magamtól beszéltem,  hanem az Atya, aki küldött  engem,
   hagyta meg nekem,  hogy mit  mondjak és mit  hirdessek. Tudom,  hogy az  ő
   parancsa örök  élet. Amit  tehát  hirdetek, úgy  hirdetem, amint  az  Atya
   mondta nekem.

   Az ószövetségi időkben a próféták voltak Isten küldöttei. Azért küldi őket
   Isten, hogy megtérítsék az embereket, s szívüket újra Isten felé vezessék.
   Azt teszik, amit  küldőjük kér,  s azt  hirdetik, amit  Isten ajkukra  ad.
   Küldetésük az  isteni  üdvözítő  szándékot  szolgálja.  Mindez  elmondható
   Jézusról  is,  nála   azonban  e  küldetés   az  Atyával  való   személyes
   kapcsolatból fakad. Jézus egyetlen vágya az, hogy teljesítse azt, amit  az
   Atya rábízott, s ebben a  legvégsőkig elmegy, feláldozza önmagát. Az  Atya
   és  a  Fiú  közti  szoros  kapcsolat  következményeként  a  Jézushoz  való
   viszonyunk  -   szembefordulásunk   vagy   ráhagyatkozásunk   -   egyúttal
   állásfoglalást jelent az Atyával szemben vagy mellette.

   Égi Édesanyám,  oltalmazd  meg Magyarországot,  püspökeinket,  papjainkat,
   családtagjainkat, közösségünk  minden  egyes  tagját és  az  egész  magyar
   egyházat. Mindazoknak, akik még  nem tudnak hinni,  a Szentlélek ereje  és
   világossága által add meg  az élő hit kegyelmét,  hogy ez az ország  Mária
   országa, a Te országod legyen továbbra is. Tisztíts meg minket a bűntől és
   vezess el bennünket Szent Fiadhoz, Jézushoz!