[Evangelium] 2009-05-05

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Május. 5., K, 04:55:02 CEST

   2009. május 5. - Kedd

   Abban az időben a templomszentelés ünnepét ülték Jeruzsálemben. Tél  volt.
   Jézus  éppen  a  templomban  járt,  Salamon  oszlopcsarnokában.  A  zsidók
   körülvették őt,  és megkérdezték:  "Meddig tartasz  még  bizonytalanságban
   minket? Ha te vagy a Messiás, mondd meg nekünk nyíltan!" Jézus így felelt:
   "Mondtam már nektek,  de nem hiszitek  el. Cselekedeteim, amelyeket  Atyám
   nevében művelek,  tanúságot tesznek  rólam. De  ti nem  hisztek, mert  nem
   vagytok juhaim  közül valók.  Az én  juhaim hallgatnak  szavamra.  Ismerem
   őket, és ők  követnek engem.  Én örök életet  adok nekik.  Nem vesznek  el
   soha, és senki sem ragadja el  őket kezemből. Atyám, aki nekem adta  őket,
   hatalmasabb mindenkinél: senki sem ragadhatja el őket Atyám kezéből. Én és
   az Atya egy vagyunk."

   A jó  pásztorról szóló  példabeszéd folytatásában  Jézus az  Atyával  való
   kapcsolatáról, egységéről beszél. A mennyei Atyától kapta azt a küldetést,
   hogy összegyűjtse és az örök életre vezesse az embereket, mindazokat, akik
   hittel hallgatják szavát, s  benne felismerik az  örök élet tanítását.  Az
   Atyához akarja  vezetni  mindazokat, akik  elfogadják  őt vezetőnek,  s  a
   hitbeli engedelmesség jeleként  követik őt.  A cél az,  hogy eljussunk  az
   Atyához és egységbe legyünk vele. A pásztor és juhok között, az emberek és
   Jézus között egészen személyes,  bizalmas kapcsolat alakul ki.  Bizalommal
   hagyatkozunk  Jézus  vezetésére,  mert  érezzük,  hogy  jót  akar  nekünk,
   gondoskodik rólunk, s nem szeretné, ha elvesznénk.

   Istenünk, hozzád fordulunk  imádságunkkal, mert Te  vagy a szeretet!  Eléd
   hozzuk most nemzetünk  sorsát: örömeinket és  gondjainkat egyaránt.  Nálad
   keressük a  békét,  amelyet a  világ  nem  adhat meg,  és  a  boldogságot,
   amelynek egyedül Te vagy a forrása. Ma azért imádkozunk, hogy  felismerjük
   és elmélyítsük  hitünk értékeit,  s  azokat figyelmes  szeretettel  tudjuk
   átadni Téged kereső testvéreinknek.