[Evangelium] 2009-04-30

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Ápr. 30., Cs, 04:55:01 CEST

   2009. április 30. - Csütörtök

   A kenyérszaporítás utáni napon  Jézus így szólt  a sokasághoz: "Senki  sem
   jöhet hozzám, ha nem vonzza az Atya, aki küldött engem. Én feltámasztom őt
   az utolsó napon. A prófétáknál ezt olvassuk: "Mindnyájan Isten tanítványai
   lesznek." Mindaz, aki hallgat  az Atyára, és tanul  tőle, hozzám jön.  Nem
   mintha az Atyát látta  volna valaki. Csak aki  Istentől való, az látta  az
   Atyát. Bizony, bizony, mondom  nektek: Aki hisz  bennem, annak örök  élete
   van. Én vagyok  az élet  kenyere. Atyáitok  mannát ettek  a pusztában,  és
   mégis meghaltak. Itt a mennyből alászállott kenyér, hogy aki eszik belőle,
   meg ne  haljon.  Én  vagyok  a mennyből  alászállott  élő  kenyér.  Aki  e
   kenyérből eszik, örökké él. A kenyér,  amelyet adni fogok, az én testem  a
   világ életéért."

   Nem véletlen, hogy a szentmise lényegi részét, az átváltoztatást  követően
   hitünk szent titkának nevezzük az Oltáriszentséget. Titokzatos már maga  a
   történés is, amikor a miséző  szavára a kenyér az Úr  testévé, a bor az  ő
   vérévé változik át, de titokzatos a  mi Urunk jelenléte is az  átváltozott
   kenyérben és borban. Mindezt csak  hittel tudjuk elfogadni, az emberi  ész
   és értelem ugyanis korlátokba ütközik. Az átváltoztatásban az Egyház  több
   évszázados hite fogalmazódik  meg, amely magába  foglalja az én  személyes
   meggyőződésemet  is  arról,  hogy   Krisztus  valóságosan  jelen  van   az
   Oltáriszentségben. Krisztusnak  a szentmisében  jelenvalóvá váló  áldozata
   arra irányul, hogy a szentáldozás által bensőséges kapcsolat jöjjön  létre
   az Úr és a hívő ember között.  S itt külön hangsúlya van a "hívő"  szónak,
   hiszen e kapcsolat  csak akkor jöhet  létre, ha valaki  hittel fogadja  az
   Oltáriszentségben jelen lévő Jézust. A kenyérben önmagát adja nekünk a  mi
   Urunk.

   Hálát adunk neked, Atyánknak,
   az életért és az ismeretért,
   amelyet nekünk, szolgáidnak