[Evangelium] 2009-04-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Ápr. 29., Sze, 04:55:01 CEST

   2009. április 29. - Szerda, Sienai Szent Katalin szűz és egyháztanító,
   Európa társvédőszentje

   Abban az  időben  Jézus megszólalt,  és  ezt mondta:  Magasztallak  téged,
   Atyám, ég és föld Ura, mert elrejtetted mindezt a bölcsek és okosak  elől,
   és kinyilatkoztattad a kicsinyeknek! Igen,  Atyám, így tetszett ez  neked!
   Az én Atyám mindent átadott nekem, és nem ismeri a Fiút senki más, csak az
   Atya, s az Atyát  sem ismeri más, csak  a Fiú, és akinek  a Fiú ki  akarja
   nyilatkoztatni. Jöjjetek  hozzám  mindnyájan, akik  fáradtak  vagytok,  és
   terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket! Vegyétek magatokra igámat,
   és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű, és nyugalmat
   talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én terhem könnyű.

   Jézusnak a mai  evangéliumi részben elhangzó  szavaihoz a megértés  kulcsa
   az, hogy különbözik az evilági bölcsesség és az Isten szerinti bölcsesség.
   Az előbbi inkább az  ember természetes tudását jelenti,  az utóbbi azt  az
   igazi bölcsességet, amely Isten ajándéka.  Ebben azért részesül az  ember,
   hogy  az  igazságot  és  a  legfőbb  igazságot,  Istent  keresse.  Ezt   a
   bölcsességet nem  képes senki  csupán emberi  erőfeszítéssel  megszerezni,
   hanem csak  azok  részesedhetnek belőle,  akiknek  Isten  kinyilatkoztatja
   magát.  Miközben  cselekedeteinket   állandóan  az  isteni   bölcsességhez
   igazítjuk, állandóan érjük ezt az adományt az Istentől.

   Fogadd szívesen, Uram, Istenem,  fölajánlásomat és végtelen  dicséretedre,
   fogyhatatlan magasztalásodra irányuló  vágyódásomat, hiszen ezek  kijárnak
   neked, mert kimondhatatlanul nagy és hatalmas vagy.
   Ezzel fordulok  hozzád és  szeretnék hozzád  fordulni minden  nap,  minden
   időben, és arra  kérek minden  mennyei lelket, minden  benned hívőt,  hogy
   velem együtt adjon hálát neked és dicsőítsen téged.