[Evangelium] 2009-04-16

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Ápr. 16., Cs, 04:55:01 CEST

   2009. április 16. - Csütörtök

   Abban az időben az Emmauszból  visszatért tanítványok beszámoltak az  úton
   történtekről, meg arról, hogyan ismerték fel Jézust a kenyértöréskor.  Míg
   ezekről  beszélgettek,   egyszer  csak   megjelent  köztük   (Jézus),   és
   köszöntötte őket: "Békesség nektek!" Ijedtükben és félelmükben azt vélték,
   hogy szellemet látnak. De ő így  szólt hozzájuk: "Miért ijedtetek meg,  és
   miért támad  kétely a  szívetekben? Nézzétek  meg kezemet  és lábamat!  Én
   vagyok. Tapintsatok meg és lássátok,  a szellemnek nincs húsa és  csontja,
   de amint látjátok, nekem van." Ezután megmutatta nekik a kezét és a lábát.
   De örömükben még mindig nem mertek hinni, és csodálkoztak. Ezért így szólt
   hozzájuk: "Van itt valami ennivalótok?"  Adtak neki egy darab sült  halat.
   Fogta és a szemük láttára evett belőle. Aztán így szólt hozzájuk:  "Ezeket
   mondtam nektek, amikor még veletek voltam. Be kell teljesednie  mindannak,
   amit rólam  Mózes törvényében,  a prófétákban  és a  zsoltárokban  írtak."
   Ekkor  megnyitotta  értelmüket,  hogy  megértsék  az  írásokat.  Majd  így
   folytatta: "Meg van írva, hogy a Messiásnak szenvednie kell, és  harmadnap
   fel kell  támadnia a  halálból. Nevében  megtérést és  bűnbocsánatot  kell
   hirdetni Jeruzsálemtől kezdve minden népnek. Ti tanúi vagytok ezeknek."

   Az apostolok  szinte a  saját  szemüknek sem  karnak hinni,  amikor  Jézus
   megjelenik nekik feltámadását  követően. Talán  hitetlenkedve fogadják  az
   emmauszi tanítványok  beszámolóját is  arról,  hogy miként  találkoztak  a
   Feltámadottal és hogyan ismerték fel őt. Kételyeiket Jézus azzal  oszlatja
   el, hogy  megmutatja nekik  sebhelyeit.  Olyan jelek,  bizonyítékok  ezek,
   amelyek egyértelműen mutatják, hogy a  keresztre feszített Jézus áll  most
   élőként apostolai előtt.
   De Jézus nem áll meg annál, hogy felismerteti magát övéivel, hanem azonnal
   küldetést ad nekik. Ehhez szükséges annak megértése, hogy miért történt az
   Úr szenvedése és feltámadása. E jézusi küldetés tanúkká teszi őket.

   Uram, Jézus, hálát adok, hogy tanítottál, szavaid kísérjék végig  napomat,
   alakítsák életemet!  Hálát  adok,  hogy a  Te  odaadásodhoz,  áldozatodhoz
   kapcsolhattam jó  szándékaimat, minden  gondomat is.  Hálát adok,  hogy  a
   szent áldozás által bennem élsz, és  általam másokhoz is el akarsz  jutni.
   Szentségi jelenléted tegyen teljesen hasonlóvá Hozzád.