[Evangelium] 2009-04-02

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Ápr. 2., Cs, 04:55:01 CEST

   2009. április 2. - Csütörtök

   Egy alkalommal  Jézus így  beszélt a  zsidókhoz: "Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Aki  tanításomat megtartja,  nem  hal meg  örökre." A  zsidók  azt
   felelték: "Most  már  tudjuk,  hogy  valóban  ördögtől  megszállott  vagy.
   Ábrahám meghalt,  és a  próféták is  meghaltak. Te  meg azt  mondod:  "Aki
   tanításomat megtartja, nem  hal meg  örökre". Nagyobb  vagy talán  Ábrahám
   atyánknál, aki meghalt?  A próféták  is meghaltak.  Mivé teszed  magadat?"
   Jézus így válaszolt: "Ha önmagamat dicsőíteném, az semmit nem érne. Az  én
   Atyám az,  aki megdicsőít  engem.  Ti Isteneteknek  mondjátok őt,  de  nem
   ismeritek. Én ismerem őt, és ha  azt mondanám, hogy nem ismerem,  hozzátok
   hasonló, hazug lennék. De  én ismerem az Atyát,  és megteszem, amit  mond.
   Ősatyátok, Ábrahám ujjongott, hogy megláthatja eljövetelem napját.  Látta,
   és örvendezett."  A zsidók  erre  felháborodtak: "Még  ötvenesztendős  sem
   vagy, és láttad Ábrahámot?" Jézus  így válaszolt: "Bizony, bizony,  mondom
   nektek: Mielőtt  Ábrahám lett  volna, én  vagyok." A  zsidók erre  köveket
   ragadtak, hogy  megkövezzék.  Jézus azonban  eltűnt  előlük, és  kiment  a
   templomból.

   Nem  kell   csodálkoznunk   azon,   hogy   egykori   hallgatósága   teljes
   értetlenséget tanúsít, amikor Jézus az örök életről beszél.  Tapasztalatuk
   csak a  földi  életről, annak  kezdetéről,  a születésről,  s  végéről,  a
   halálról voltak. Mindaz, ami az élet  előtt és azon túl létezhet, azaz  az
   örök élet és a feltámadás már nem fért bele gondolkozásuk földi  keretébe.
   Jézus húsvéti feltámadása  éppen ezeket  a kereteket  nyitja meg,  kitárva
   számunkra egy új,  örökké tartó élet  lehetőségét. A halál  nem az  utolsó
   állomás lesz életünkben, hanem csupán átmenet ebbe az új életbe. Ha hittel
   elfogadjunk Urunk feltámadását,  akkor bátran  hihetünk abban  is, hogy  a
   feltámadás által részesíteni fog minket az örök életben.

   Ma van  II. János  Pál pápa  halálának negyedik  évfordulója.  Imádkozzunk
   boldoggá avatásáért!
   Imádság  kegyelmek  elnyeréséért  Isten  szolgája,  II.  János  Pál   pápa
   közbenjárására
   Szentháromság  Egyisten,   hálát   adunk   neked,   amiért   az   Egyházat
   megajándékoztad II.  János Pál  pápával,  és benne  felragyogtattad  atyai
   gyöngédségedet, Krisztus keresztjének  dicsőségét és  a Szeretet  Lelkének
   ragyogását.  Ő  teljesen   a  te  végtelen   irgalmadra  és  Mária   anyai
   közbenjárására hagyatkozva  Jézusnak, a  Jó Pásztornak  élő képét  mutatta
   nekünk, és a mindennapi keresztény élet magas mércéjéül az  életszentséget
   állította elénk, amely által a veled való örök közösségre juthatunk. Az  ő
   közbenjárására add meg nekünk  akaratod szerint a kegyelmeket,  amelyekért
   esdeklünk,  abban   a   reményben,   hogy   hamarosan   szentjeid   között
   tisztelhetjük őt. Ámen.

   Kedves barátaim!
   Húsvéti CD lemezünket a készlet erejéig a megrendelések sorrendjében tudom
   küldeni. A  húsvétig  való  megérkezést  azoknak  tudom  garantálni,  akik
   április 5-ig megrendelik.
   Köszönettel: István atya
   Részletek:
   http://www.martinus.hu/aktualis/1175/e_kendo_rejti_arcat_-_husveti_cd