[Evangelium] 2009-04-01

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Ápr. 1., Sze, 04:55:01 CEST

   2009. április 1. - Szerda

   Egy alkalommal Jézus a benne hívő zsidókhoz fordult, és ezt mondta  nekik:
   "Ha  megmaradtok   tanításomban,   akkor  lesztek   igazán   tanítványaim:
   megismeritek az igazságot, és az  igazság majd szabaddá tesz  benneteket."
   Ők erre tiltakoztak:  "Ábrahám leszármazottjai vagyunk,  és soha  senkinek
   sem szolgáltunk. Hogy mondhatod tehát azt, hogy: Szabadok lesztek?"
   Jézus így  felelt:  "Bizony,  bizony,  mondom  nektek:  mindaz,  aki  bűnt
   cselekszik, szolgája a bűnnek. A szolga nem marad mindig ura házában, de a
   fiú ott marad  mindvégig. Ha  viszont (Isten) Fia  szabaddá tesz  titeket,
   akkor valóban szabadok lesztek. Tudom, hogy Ábrahám utódai vagytok,  mégis
   az életemre  törtök, mert  tanításom  nem fog  rajtatok. Én  azt  hirdetem
   nektek, amit  Atyámnál  láttam;  ti  ellenben  azt  teszitek,  amit  a  ti
   atyátoktól hallottatok." Erre közbevágtak a zsidók: "A mi atyánk Ábrahám!"
   Jézus így folytatta: "Ha Ábrahám gyermekei vagytok, tegyétek is azt,  amit
   Ábrahám tett! De  ti az életemre  törtök, bár azt  az igazságot  hirdetem,
   amit Istentől hallottam.  Ábrahám ilyet  nem tett. Ti  azt teszitek,  amit
   atyáitok  tettek!"  Ők   azonban  tovább  erősködtek:   "Mi  nem   vagyunk
   törvénytelen gyermekek,  csak egy  atyánk van:  az Isten."  Jézus  azonban
   megállapította: "Ha  Isten  volna  atyátok,  szeretnétek  engem,  mert  én
   Istentől vagyok, és  tőle jöttem.  Nem a  magam nevében  jöttem, hanem  az
   Isten küldött engem."

   János apostol  teológiájában  kulcsfontosságú az  igazság  fogalma,  amely
   elsősorban nem magát Istent jelöli, hanem Isten kinyilatkoztatott  Igéjét,
   Jézus Krisztust.  Jézus  egyrészt  tehát  hirdeti  az  embereknek  azt  az
   igazságot, amelyet az Atyától hallott,  s amelynek közvetítése az  emberek
   felé küldetésének eleme, másrészt, Ő maga az Igazság. János szerint  éppen
   abban rejlik az ószövetség és az újszövetség különbsége, hogy az előbbi  a
   mózesi törvényt közvetítette az embereknek, az utóbbi pedig a kegyelmet és
   az igazságot Krisztusban és általa. Jézust azért nevezte magát Igazságnak,
   mert a  kinyilatkoztatás  teljességét  hordja magában.  Általa,  a  teljes
   igazság ismerhetjük meg az Atyát és azt az utat is amely az Atyához vezet.

   Uram, életemben oly  sok az árnyék,  de Te azt  akarod, hogy fény  legyek.
   Bennem még  oly  sok  a  homály, de  Te  azt  akarod,  hogy  testvéreimnek
   világítsak. Magamat is alig vonszolom, de Te azt akarod, hogy testvéreimet
   hozzád vezessem, Hozzád vonzzam.  Oly üres és íztelen  vagyok Uram, de  Te
   azt akarod, hogy  a só legyek.  Uram, Te légy  életem fénye,  világossága,
   íze, jó illata! Engedd, ha velem találkoznak az emberek, Rád találjanak!

   Kedves barátaim!
   Húsvéti CD lemezünket a készlet erejéig a megrendelések sorrendjében tudom
   küldeni. A  húsvétig  való  megérkezést  azoknak  tudom  garantálni,  akik
   április 5-ig megrendelik.
   Köszönettel: István atya
   Részletek:
   http://www.martinus.hu/aktualis/1175/e_kendo_rejti_arcat_-_husveti_cd