[Evangelium] 2009-03-27

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Már. 27., P, 04:55:01 CET

   2009. március 27. - Péntek

   A  csodálatos  kenyérszaporítást  követő   viták  után  Jézus   Galileában
   működött. Júdeában nem akart mutatkozni, mert a zsidók az életére  törtek.
   Közeledett a  zsidók  Sátoros-ünnepe. Miután  rokonai  elzarándokoltak  az
   ünnepre, Jézus is fölment utánuk  Jeruzsálembe, de nem nyilvánosan,  hanem
   titokban. Amikor  a templomban  tanítani  kezdett, a  jeruzsálemiek  közül
   néhányan  ezt  kérdezték:  "Nemde  ő  az,  akit  halálra  keresnek:   íme,
   nyilvánosan beszél, és nem szólnak neki semmit. Talán bizony már a vezetők
   is elismerik, hogy ő a Messiás? De róla tudjuk, honnan való. A  Messiásról
   pedig, ha majd  eljön, senki sem  tudja, honnan való."  Erre Jézus, aki  a
   templomban tanított, emelt hangon odaszólt: "Ti ismertek engem, és azt  is
   tudjátok, honnan vagyok. Én nem  magamtól jöttem. Az Igaz (Isten)  küldött
   engem, akit ti nem  ismertek. Én viszont ismerem,  mert tőle vagyok, és  ő
   küldött engem." Erre szerették volna Jézust elfogni, de senki sem emelt rá
   kezet, mert még nem jött el az ő órája.
   Jn 7,1-2.10.25-30

   Elmélkedés:

   A mai  evangélium a  Jézus személye  körüli bizonytalanságot  mutatja  be.
   Egyesek tudni vélik származását, de valójában csak azt tudják, hogy melyik
   családban nőtt fel,  melyik városban  nevelkedett. Arról  azonban mit  sem
   tudnak, hogy  Istentől jött  el világunkba.  Kik ismerhetik  ezt fel?  Kik
   hisznek isteni származásában.
   Jézus szavai szerint csak azok képesek hinni abban, hogy ő a Messiás, akik
   ismerik az Atyát, aki tehát nem hisz személyében, az nem ismeri a  mennyei
   Atyát, az  igaz  Istent. Ezzel  az  Úr  a benne  nem  hívők  vallásosságát
   kérdőjelezi meg, s ezzel ellenszenvüket váltja ki.
   Istent megismerni: ez  a Megváltó  felismerésének és a  hitre jutásnak  az
   útja.

   Urunk, tégy méltóvá minket, hogy az egész világon szolgálhassuk azokat  az
   embertársainkat, akik szegénységben élnek és halnak meg.
   Add meg nekik a mai napon a mi kezünk által mindennapi kenyerüket, és a mi
   megértő szeretetünk által adj nekik békét és örömet.