[Evangelium] 2009-03-24

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Már. 24., K, 04:55:02 CET

   2009. március 24. - Kedd

   A húsvéti  ünnepekre Jézus  fölment  Jeruzsálembe. Volt  Jeruzsálemben  az
   úgynevezett  Juh-kapu  mellett  egy  fürdő,  amelyet  héberül  Beteszdának
   neveztek. Öt oszlopcsarnoka  volt, ahol  nagyon sok  beteg feküdt:  vakok,
   sánták és  bénák. Volt  ott egy  harmincnyolc éve  beteg ember  is.  Jézus
   látta,  ahogy   ott  feküdt,   és  megtudta,   hogy  már   régóta   beteg.
   Megszólította: "Akarsz-e meggyógyulni?" A beteg azt felelte: "Uram!  Nincs
   emberem, aki  levinne  a fürdőbe,  amikor  mozgásba  jön a  víz.  Mire  én
   odaérek, már más lép be előttem."  Jézus erre azt mondta neki: "Kelj  föl,
   vedd ágyadat, és járj!" Az  ember azonnal meggyógyult. Fölvette ágyát,  és
   járni kezdett.  Aznap  éppen szombat  volt.  A zsidók  ezért  rászóltak  a
   meggyógyított emberre:  "Szombat van;  nem szabad  az ágyadat  vinned."  Ő
   azonban így válaszolt  nekik: "Aki meggyógyított,  azt mondta nekem:  Vedd
   ágyadat, és járj!" Megkérdezték tőle: "Kicsoda az az ember, aki azt mondta
   neked, hogy vedd ágyadat, és járj?" A meggyógyult ember azonban nem tudta,
   hogy ki volt az. Jézus ugyanis  továbbment, amikor tömeg verődött össze  a
   helyszínen.  Később  Jézus  a   templomban  találkozott  a   meggyógyított
   emberrel, és  ezt  mondta  neki:  "Látod,  most  meggyógyultál.  Többé  ne
   vétkezzél, hogy  valami  nagyobb bajod  ne  essék!" Az  ember  elment,  és
   elmondta a zsidóknak, hogy Jézus volt az, aki meggyógyította őt. A  zsidók
   üldözték Jézust, mert mindezt szombaton cselekedte.

   Jézus csodás gyógyításainak többségénél a betegek keresik fel őt és  kérik
   segítségét. Abban  a  hitben  és reményben  fordulnak  hozzá  a  gyógyulni
   vágyók, hogy  részesedhetnek  az irgalmas  Isten  segítségében, s  meg  is
   kapják ezt. A mai evangéliumban Jézus  fordul oda a beteghez, s ő  kínálja
   fel számára a gyógyulás lehetőségét. A beteg az "irgalmasság házában"  nem
   kapott irgalmat egyetlen embertől sem évtizedeken keresztül, most  viszont
   rátalál az isteni irgalom.
   A történek egyik mondanivalója az lehet számunkra, hogy felkínálja  nekünk
   is  a   gyógyulás  lehetőségét.   Megkérdez  minket,   hogy   szeretnénk-e
   meggyógyulni, szeretnénk-e, hogy bűneinket eltörölve meggyógyítson minket.
   Mit válaszolok, amikor engem kérdez, hogy meg akarok-e gyógyulni?

   Istenem, Atyám,  nehezemre  esik  most  azt mondanom:  "Legyen  meg  a  te
   akaratod." Letört  vagyok,  és  már bátorságom  sincs.  Fájdalmaim  szinte
   elviselhetetlenek. Minden, ami oly  bőven kitöltötte életemet, most  olyan
   messzinek tűnő számomra.  Az emberek, akikhez  kötődött életem, a  munkám,
   barátaim, mindennapi  tevékenységem.  Magam vagyok,  egészen  egyedül,  de
   veled szeretnék lenni  életemnek ezekben a  nehéz óráiban. Bármennyire  is
   erőtlen vagyok, mégis megkísérlem, hogy igent mondjak arra, ami most velem
   történik.

   E nagyböjti napokban Jézus arcát próbálom szemlélni. Naponta  meghallgatom
   ifjúsági kórusunk  dalait Veronika  kendőjéről,  mely Jézus  arcát  rejti.
   Ahogy egykor Veronikának sikerült  a hatalmas ellenséges tömegben  egészen
   közel kerülni Jézushoz, úgy e darab által a világ hangos lármája  ellenére
   is közel kerülhetek az Úrhoz. Aztán eljön egy dalnál az a pillanat,  amely
   mindig  könnyeket  csal  szemembe.  Sok  minden  van  az  énekben.   Enikő
   gyermekien bájos  hangja, az  ikrek: Tünde  és Tamara  megható  keresztúti
   dalai, a  másik  testvérpár,  Klaudia és  Viki  buzgósága,  Laura  állandó
   derűje, a Veronika-dalokat  éneklő Kata szerénysége  és a többiek  őszinte
   tanúságtétele sugárzik a dalokból. A  szívemből szólnak. Emiatt nem  tudom
   levenni tekintetem e kendőről, s a rajta lévő Arcról. Ahogy e kendő  rejti
   arcát, szívem őrzi jóságát. Látván, hogy a fiatalokra milyen hatással  van
   a  produkció,  nyugodtan  állíthatom:   ha  sok  fiatal  fülébe,   szívébe
   eljutnának ezek a  dalok, kevesebben panaszkodnának,  hogy gyermekük  vagy
   unokájuk nem gyakorolja családjától kapott hitét.
   Tudván, hogy  több tucatnyian  mostanáig  naponta hallgatják  a  betlehemi
   Cd-t, kijelenthetem, hogy a mostani mű azért készült, hogy végre  mindenki
   félretegye a  karácsonyi dalokat,  és a  mostaniakkal készüljön  húsvétra.
   Megéri a váltás. Igaz,  az a veszély  fenyeget, hogy karácsonyig  fogjátok
   hallgatni. De megéri.
   Lelkiekben gyümölcsöző nagyböjti  készületet kívánva, szeretettel.  István
   atya

   Azoknak ajánlom, akik velem együtt szeretnék szemlélni Jézus arcát:
   Takács Attila: E kendő rejti arcát
   12 dal 45p 29mp terjedelemben.
   Ára: 2.000.- Ft/db +  csomagolási és postaköltség (1-2  db esetén kb.  300
   Ft, 3-4  db esetén  kb.  400.- Ft)  Fizetés  átutalással vagy  a  lemezzel
   küldött csekken.
   Megrendelhető a  név, a  postázási  cím és  a darabszám  megjelölésével  a
   zalalovo at gmail.com címen.
   Letöltés
   Az első linkről a dalok szövegkönyve, a másik kettőről két dalból  egy-egy
   részlet ingyen letölthető:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/veronika2009.doc
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/11reszlet.mp3
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/12reszlet.mp3