[Evangelium] 2009-03-18

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Már. 18., Sze, 04:55:02 CET

   2009. március 18. - Szerda

   A hegyi beszédben Jézus ezt  mondta tanítványainak: "Ne gondoljátok,  hogy
   azért jöttem,  hogy  megszüntessem  a  törvényt  vagy  a  prófétákat.  Nem
   megszüntetni jöttem, hanem tökéletessé  tenni. Bizony mondom nektek,  amíg
   az ég és föld el nem múlik, nem  vész el a törvényből sem egy i betű,  sem
   egy vessző, hanem minden érvényben marad. Aki tehát csak egyet is  eltöröl
   akár a legkisebb  parancsok közül  is, és  úgy tanítja  az embereket,  azt
   nagyon  kicsinek  fogják  hívni  a  mennyek  országában.  És  mindaz,  aki
   megtartja és tanítja őket, igen nagy lesz a mennyek országában."

   Hosszasan lehetne vitatkozni  azon, hogy  pontosan mit  jelentenek azok  a
   szavak, amelyeket Máté evangélista Jézusnak a törvénnyel való  viszonyával
   kapcsolatban használ. Hogyan kell értelmezni  például azt, hogy az Úr  nem
   akarja megszüntetni  a  törvényt,  amikor más  esetekben  nyíltan  bírálja
   megtartásának módját, farizeusi formáját. Az is kérdés, hogy mit jelenthet
   a tökéletessé tenni kifejezés.
   Az  értelmezési   lehetőségek  helyett   talán  érdemesebb   nekünk   arra
   odafigyelnünk, hogy  Jézus törvényértelmezésével  és  törvénytiszteletével
   egy olyan  új korszak  kezdődik  el, amely  nagyobb figyelmet  szentel  az
   isteni szándéknak.

   Jézusom, Te  vagy a  Kezdet és  a Vég,  az Élet,  az Erő  és a  Tisztaság.
   Emlékezz meg arról,  hogy értem  szálltál alá a  szenvedés mélységébe!  Az
   egész testedet borító sebekre  kérlek, hogy -  megtartva parancsaidat -  a
   Hozzád vezető  keskeny  úton járjak,  a  felebaráti szeretet  útján,  mely
   széles és könnyű mindazoknak, akik szeretnek Téged.

   Kedves Barátaim!
   Örömmel  jelzem,  hogy  elkészült  a  Zalalövői  Plébánia  Szent  Veronika
   kórusának új CD lemeze.
   Mind zeneileg, mind az  ének tekintetében sokkal  jobbra sikerült, mint  a
   betlehemi. Az élő fellépéseknek és a rengeteg próbának köszönhető minőségi
   javulás még engem is meglepett.  Témáját tekintve igen komolyra  sikerült.
   Kórusunk névadójáról, Szent Veronikáról szól, illetve az ő szemszögéből  a
   Jézus-eseményről.
   Itt küldöm  a  dalok  szövegeinek,  és  két  meghallgatható  részletnek  a
   linkjét:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/veronika2009.doc
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/11reszlet.mp3
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/12reszlet.mp3
   Remélem, hogy nagyböjti készületeteket és húsvéti ünnepeteket  segíthetjük
   e dalokkal.
   Szeretettel: István atya és a Szent Veronika kórus fiataljai

   Takács Attila: E kendő rejti arcát
   12 dal 45p 29mp terjedelemben.
   Ára: 2.000.- Ft/db +  csomagolási és postaköltség (1-2  db esetén kb.  300
   Ft, 3-4 db esetén kb. 400.- Ft)
   A lemezeket  2009.  március  23-tól  postázom  (nem  utánvéttel).  Fizetés
   átutalással vagy a lemezzel küldött csekken.
   Megrendelhető a  név, a  postázási  cím és  a darabszám  megjelölésével  a
   zalalovo at gmail.com címen.