[Evangelium] 2009-03-17

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Már. 17., K, 04:55:02 CET

   2009. március 17. - Kedd

   Abban  az  időben  Péter  odament  Jézushoz,  és  megkérdezte:  "Uram,  ha
   testvérem  vétkezik  ellenem,  hányszor  kell  megbocsátanom  neki?  Talán
   hétszer?" Jézus így  felelt: "Nem mondom,  hogy hétszer, hanem  hetvenszer
   hétszer!
   A mennyek  országa  olyan,  mint  amikor  egy  király  el  akart  számolni
   szolgáival.  Amikor  elkezdte,   odahozták  egyik   adósát,  aki   tízezer
   talentummal  tartozott.   Mivel  nem   volt  miből   megfizetnie,  az   úr
   megparancsolta, hogy adják el őt, a feleségét, a gyermekeit, és  mindenét,
   amije csak van, és így törlessze adósságát. De a szolga leborult előtte és
   úgy kérlelte:  Légy  türelmes irántam,  mindent  megfizetek! Az  úr  szíve
   megesett a  szolgán:  szabadon bocsátotta  őt,  sőt még  az  adósságát  is
   elengedte.
   A szolga  kiment,  és  találkozott egyik  szolgatársával,  aki  neki  száz
   dénárral  tartozott.  Elkapta  és  fojtogatni  kezdte:  Add  meg,   amivel
   tartozol! Szolgatársa  térdre hullott  előtte és  kérlelte: Légy  türelmes
   irántam, mindent megfizetek!  De ő  nem engedett, hanem  ment és  börtönbe
   vetette, míg meg nem fizeti tartozását.
   Szolgatársai látták a történteket. Elmentek és elbeszélték uruknak. Az  úr
   akkor magához hívatta  őt, és így  szólt hozzá: Te  gonosz szolga!  Amikor
   kérleltél, én  minden tartozásodat  elengedtem  neked. Nem  kellett  volna
   neked is  megkönyörülnöd  szolgatársadon,  mint  ahogy  én  megkönyörültem
   rajtad? És az úr  nagy haraggal átadta  őt az őröknek,  míg meg nem  fizet
   mindent, amivel tartozik.
   Az én mennyei Atyám is így tesz veletek, ha tiszta szívből meg nem  bocsát
   mindegyiktek a testvérének."

   Az irgalmasságot gyakorló királyról és szívtelen szolgájáról olvastunk egy
   példabeszédet az evangéliumban. Attól a pillanattól kezdve, hogy a  király
   elengedte szolgájának a tartozást, neki is kötelessége, hogy hasonlóképpen
   tegyen. Ha vele is könyörtelenül bántak volna, akkor talán  hivatkozhatott
   volna erre. Így viszont  kötelessége lett volna  neki is elengednie  társa
   tartozását. Aki tehát elfogadja a felülről jövő irgalmat, annak mások felé
   szintén irgalmat kell nyújtania.
   Pontosan így vagyunk ezzel, amikor Istenünk elé állunk. Ha elfogadjuk tőle
   az irgalmat, amellyel megbocsátja bűneinket, akkor nekünk is hasonló módon
   kell irgalmas szívűnek lennünk embertársainkkal.

   Örök Atya! Tekints le irgalmas szemmel  a csendes, alázatos lelkekre és  a
   kicsiny  gyermekekre!  Valamennyien  Jézus  irgalmas  Szívének  lakói.  Ők
   hasonlítanak legjobban  szent Fiadra.  Lelkük  illata felszáll  a  földről
   egészen mennyei trónodig. Irgalmasság és végtelen Jóság Atyja, kérlek ezen
   lelkek iránt  érzett  szeretetedre  és  tetszésedre,  áldd  meg  az  egész
   világot,  hogy  minden  lélek   együtt  zengje  irgalmasságod   dicséretét
   mindörökkön-örökké!

   Kedves Barátaim!
   Örömmel  jelzem,  hogy  elkészült  a  Zalalövői  Plébánia  Szent  Veronika
   kórusának új CD lemeze.
   Mind zeneileg, mind az  ének tekintetében sokkal  jobbra sikerült, mint  a
   betlehemi. Az élő fellépéseknek és a rengeteg próbának köszönhető minőségi
   javulás még engem is meglepett.  Témáját tekintve igen komolyra  sikerült.
   Kórusunk névadójáról, Szent Veronikáról szól, illetve az ő szemszögéből  a
   Jézus-eseményről.
   Itt küldöm  a  dalok  szövegeinek,  és  két  meghallgatható  részletnek  a
   linkjét:
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/veronika2009.doc
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/11reszlet.mp3
   http://hexa.hcbc.hu/szombathely/12reszlet.mp3
   Remélem, hogy nagyböjti készületeteket és húsvéti ünnepeteket  segíthetjük
   e dalokkal.
   Szeretettel: István atya és a Szent Veronika kórus fiataljai

   Takács Attila: E kendő rejti arcát
   12 dal 45p 29mp terjedelemben.
   Ára: 2.000.- Ft/db +  csomagolási és postaköltség (1-2  db esetén kb.  300
   Ft, 3-4 db esetén kb. 400.- Ft)
   A lemezeket  2009.  március  23-tól  postázom  (nem  utánvéttel).  Fizetés
   átutalással vagy a lemezzel küldött csekken.
   Megrendelhető a  név, a  postázási  cím és  a darabszám  megjelölésével  a
   zalalovo at gmail.com címen.