[Evangelium] 2009-03-06

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Már. 6., P, 04:55:01 CET

   2009. március 6. - Péntek

   A hegyi beszédben  Jézus így  szólt tanítványaihoz: Ha  igaz voltotok  nem
   múlja felül az írástudókét és a  farizeusokét, nem juthattok be a  mennyek
   országába. Hallottátok, hogy a  régieknek ezt mondták:  "Ne ölj!" Aki  öl,
   méltó az ítéletre. Én  viszont azt mondom nektek,  hogy méltó az  ítéletre
   mindaz,  aki  haragszik  testvérére.  Aki  azt  mondja  testvérének:   "Te
   esztelen!",  méltó  a  főtanács  ítéletére.  Aki  pedig  azt  mondja:  "Te
   istentelen!", méltó  a  kárhozat  tüzére. Ha  tehát  ajándékot  akarsz  az
   oltáron felajánlani, és ott eszedbe jut, hogy testvérednek valami  panasza
   van ellened, hagyd ott ajándékodat az oltár előtt, s menj, előbb békülj ki
   testvéreddel.  Csak  azután  térj   vissza,  hogy  bemutasd   áldozatodat!
   Ellenfeleddel szemben légy békülékeny, amikor  még úton vagy vele,  nehogy
   átadjon a bírónak,  a bíró pedig  a börtönőrnek, és  a börtönbe  vessenek.
   Bizony, mondom neked, ki nem jössz onnan, míg az utolsó garast is meg  nem
   fizeted.

   Az ószövetségi  Törvény elsősorban  az ember  cselekedeteire  vonatkozott.
   Egy-egy eset erkölcsi minősítése elsősorban magától a végrehajtott  tettől
   függött. Jézus  újfajta  erkölcsi  rendjében nagyobb  hangsúlyt  kapnak  a
   cselekedetek mögött  meghúzódó szándékok.  Ha  valakinek jószándék  van  a
   szívében, akkor ebből jócselekedetek fognak  fakadni. De ha valaki  engedi
   elhatalmasodni önmagában  rossz  szándékait,  akkor  ebből  menthetetlenül
   rossztettek fognak  születni.  Mindennapi  lelkiismeretvizsgálatunk  során
   érdemes odafigyelnünk szándékainknak. Milyen célok, szándékok húzódnak  mg
   Istennel és embertársainkkal való kapcsolataink mélyén?

   Hálás szeretettel szeretlek, Istenem,  mert végtelenül bőkezű vagy  minden
   teremtményed iránt, de különösen irányomban. Számtalan jót adtál nekem, és
   még  többet  ígérsz  örök   javaid  által,  amelyeket  nekem   tartogatsz.
   Tenyereden hordozgattál,  fenntartottál,  míg én  súlyosan  sértegettelek!
   Vétkeimtől  megtisztogattál,  annyi  botlástól  oltalmaztál,  meghívtál  a
   tökéletesség állapotára,  szent  sugallatokkal és  hathatós  segítségeddel
   támogattál. Szívem  mélyéből köszönöm  mindezeket és  megvallom,  hálátlan
   lennék, ha szeretetedet nem viszonoznám szeretettel.