[Evangelium] 2009-02-27

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Feb. 27., P, 04:55:01 CET

   2009. február 27. - Péntek

   Keresztelő János tanítványai  egyszer Jézushoz  járultak, és  megkérdezték
   tőle: "Miért  van az,  hogy mi  és a  farizeusok gyakran  böjtölünk, a  te
   tanítványaid viszont nem tartanak böjtöt?" Jézus így felelt nekik:  "Vajon
   szomorkodhat-e a násznép,  amíg velük  van a vőlegény?  Eljönnek a  napok,
   amikor elviszik tőlük a vőlegényt, akkor majd böjtölnek."

   Jézus korában is és  manapság is problémát jelenthet,  hogy mi a  böjtölés
   helyes módja. Némelyek azt gondolják, hogy igazi hőstettet hajtanak végre,
   ha  megtartják  a  böjti  fegyelmet,  és  sikerrel  vonnak  meg   maguktól
   valamilyen eledelt.  Ha hősies  cselekedetnek tartom  a böjtöt,  valójában
   csak önmagam vagy  más emberek  előtt akarok tetszeni.  Ugyanakkor az  sem
   lehet célom, hogy  egy túlfűtött  lelki állapotba kerüljek  és így  álljak
   Isten elé. A helyes böjtölés  alapmagatartása mindenképpen az alázat és  a
   ráhagyatkozás  Istenre.  Ezt  tette  Jézus,  amikor  negyven  napon  át  a
   pusztában böjtölt. Számára a böjt célja ugyanaz volt, mint egész  életének
   célja: teljesíteni a mennyei Atya akaratát. Csak akkor vagyok képes  erre,
   ha bízom Isten irgalmában és jóságában.

   Jézus  karjai  kitárva,   hogy  átöleljen  engem,   feje  lehajtva,   hogy
   megcsókoljon, lábai szorosan  szögezve, hogy szabaddá  tegyen engem.  Vére
   kiöntve, hogy  lelkemet mossa,  szíve  szélesen kitárva,  hogy  befogadjon
   engem. Akkor tudom, hogyan szeretett Jézus engem.
   Boldog Kalkuttai Teréz

   Kedves barátaim!
   Miként az elmúlt  években, ugyanúgy  most, a nagyböjt  kezdetén is  kérlek
   benneteket, hogy  segítsetek abban,  hogy  az e-mailes  e-vangélium  egyre
   többekhez  eljusson.  Legyen  egy  nagyböjti  jócselekedet,  hogy  szóltok
   barátaitoknak. Apostoli  igyekezeteteket  Brenner Jánosról  szóló  DVD-vel
   jutalmazom. A  keddtől  vasárnap  estig  feliratkozók  közül  egy  személy
   ajándék DVD-t kap és  az a személy is,  aki neki ajánlotta az  e-vangélium
   listát. (A következő héten talán újra lesz hasonló.)
   Csak egy e-mail a barátaitoknak és máris meg lehet nyerni a filmet.
   Feliratkozási lehetőség a www.evangelium.katolikus.hu oldalon.
   Köszönöm segítségteket: István atya