[Evangelium] 2009-02-26

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Feb. 26., Cs, 04:55:02 CET

   2009. február 26. - Csütörtök

   Amikor Péter apostol megvallotta,  hogy Jézus a Messiás,  akkor az Úr  így
   szólt a tanítványokhoz: "Az Emberfiának sokat kell szenvednie: a vének,  a
   főpapok és az  írástudók elutasítják, megölik,  de harmadnapra  feltámad."
   Majd így szólt mindnyájukhoz: "Aki  utánam akar jönni, tagadja meg  magát,
   vegye föl mindennap  a keresztjét,  és úgy  kövessen engem!  Mert aki  meg
   akarja menteni életét, elveszíti azt.  De aki elveszíti életét  énmiattam,
   megmenti azt. Mit használ  az embernek, ha az  egész világot megnyeri  is,
   önmagát azonban elveszíti, és romlásba dönti?"

   Életünk keresztjének felvételén és hordozásán egyszerűbb, köznapi értelmén
   azt értjük, hogy viseljük el türelemmel a mindennapi gondokat és  bajokat.
   Amikor szenvedésének  megjövendölését  követően Jézus  arra  szólítja  fel
   tanítványait, hogy vegyék  fel a keresztet,  akkor minden bizonnyal  ennél
   többről van szó: a  Jézus melletti teljes  elköteleződésről. Amikor az  Úr
   meghív minket  követésére,  keresztútra  hív.  Miként  Jézus  a  szenvedés
   vállalásával és a kereszthordozással fejezte ki az Atyának való  feltétlen
   engedelmességét,  ugyanígy  mi  is  ezáltal  fejezzük  ki,  hogy  Istenünk
   akaratát szeretnénk teljesíteni. Jézus odaadta  az életét, mert ezt  kérte
   tőle az  Atya  a  megváltás  érdekében. Vajon  és  kész  vagyok-e  odaadni
   életemet Istennek?

   Uram,  Üdvözítőm!  Vétkeztem.  A  pillanat  örömeiért  föláldoztam  a   te
   barátságodat. Elhagytalak,  s ezzel  elvesztettem  a lelkem  békéjét.  Úgy
   tettem, mint aki tudja, mit akar,  és szabadon meg is tehetné, amit  akar.
   És mégsem ismertem meg a jót! Most bűnömnek szolgája lettem.
   Érzem, hogy süllyedni, romlani engedtem magam, hogy hagytam elhatalmasodni
   rossz szokásomat, amely gúzsba kötött. Azóta mindenben visszaestem:  nincs
   kedvem a  munkához,  tanuláshoz,  elfelejtettem  nemes  céljaimat.  Milyen
   boldog is voltam, amikor még a kegyelem állapotában éltem!

   Kedves barátaim!
   Miként az elmúlt  években, ugyanúgy  most, a nagyböjt  kezdetén is  kérlek
   benneteket, hogy  segítsetek abban,  hogy  az e-mailes  e-vangélium  egyre
   többekhez  eljusson.  Legyen  egy  nagyböjti  jócselekedet,  hogy  szóltok
   barátaitoknak. Apostoli  igyekezeteteket  Brenner Jánosról  szóló  DVD-vel
   jutalmazom. A  keddtől  vasárnap  estig  feliratkozók  közül  egy  személy
   ajándék DVD-t kap és  az a személy is,  aki neki ajánlotta az  e-vangélium
   listát. (A következő héten talán újra lesz hasonló.)
   Csak egy e-mail a barátaitoknak és máris meg lehet nyerni a filmet.
   Feliratkozási lehetőség a www.evangelium.katolikus.hu oldalon.
   Köszönöm segítségteket: István atya