[Evangelium] 2009-02-24

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Feb. 24., K, 04:55:01 CET

   2009. február 24. - Kedd, Szent Mátyás apostol

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: "Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen.  Az az  én parancsom,  hogy szeressétek  egymást, amint  én
   szerettelek titeket! Nagyobb szeretete  senkinek sincs annál, mint  annak,
   aki életét  adja barátaiért.  Ti barátaim  vagytok, ha  megteszitek,  amit
   parancsolok nektek. Nem  mondalak titeket többé  szolgának, mert a  szolga
   nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt,
   amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem,
   hanem én választottalak titeket; és  arra rendeltelek, hogy elmenjetek  és
   gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az  én
   nevemben,  megadja  nektek.  Azt  parancsolom  nektek,  hogy   szeressétek
   egymást!"

   A ma  ünnepelt  Szent Mátyást  a  fiatal jeruzsálemi  keresztény  közösség
   javaslatára választották meg  az áruló  Júdás helyett  a tizenkét  apostol
   testületébe. A  közösség  tagjai  érezték, hogy  mindannyiuk  feladata  és
   kötelessége  kijavítani  azt,  amit  egy  méltatlan  ember  hibázott.   Az
   Egyházban minden  korban  voltak és  sajnos  napjainkban is  vannak  olyan
   személyek,  akik   méltatlanok  a   krisztusi  név   viselésére.   Hibáik,
   gyengeségeik, bűneik kijavítása mindannyiunk feladata. Ha nem tagadjuk meg
   hitünket, ha  nem  válunk  Jézus árulóivá,  olyan  tanúságtételre  leszünk
   képesek, amely  képes  egyensúlyozni a  bűn  miatti botrányokat.  S  ez  a
   tanúságtétel Krisztus mellett erősebb lehet minden rossz tapasztalatnál.

   Mária, az emberré  lett Igének Anyja  és a mi  Édesanyánk! Íme, lábad  elé
   borulunk ennek  az  új napnak  reggelén,  és átvesszük  Tőled  Urunk  nagy
   ajándékát. Kezedbe  és szívedbe  helyezzük egész  létünket. Tieid  leszünk
   értelmünkkel és akaratunkkal, szívünkkel és testünkkel. Alakíts ki bennünk
   anyai jóságoddal  ezen  a  napon  új életet,  a  Te  Jézusod  életét!  Égi
   Királynő, előzd  meg  és  kísérd anyai  sugalmazásoddal  még  a  legkisebb
   cselekedetünket is, hogy az tiszta és méltó legyen a szent és  szeplőtelen
   áldozathoz. Tégy szentté  bennünket, jóságos Atyánk,  szentté, miként  azt
   nekünk Jézus megparancsolta, amint Szíved kéri tőlünk, és forrón kívánja.

   Kedves barátaim!
   Miként az elmúlt  években, ugyanúgy  most, a nagyböjt  kezdetén is  kérlek
   benneteket, hogy  segítsetek abban,  hogy  az e-mailes  e-vangélium  egyre
   többekhez  eljusson.  Legyen  egy  nagyböjti  jócselekedet,  hogy  szóltok
   barátaitoknak. Apostoli  igyekezeteteket  Brenner Jánosról  szóló  DVD-vel
   jutalmazom. A  keddtől  vasárnap  estig  feliratkozók  közül  egy  személy
   ajándék DVD-t kap és  az a személy is,  aki neki ajánlotta az  e-vangélium
   listát. (A következő héten talán újra lesz hasonló.)
   Csak egy e-mail a barátaitoknak és máris meg lehet nyerni a filmet.
   Feliratkozási lehetőség a www.evangelium.katolikus.hu oldalon.
   Köszönöm segítségteket: István atya