[Evangelium] 2009-02-20

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Feb. 20., P, 04:55:01 CET

   2009. február 20. - Péntek

   Jézus egy alkalommal magához hívta a népet és tanítványait, majd így szólt
   hozzájuk: "Ha  valaki utánam  akar  jönni, tagadja  meg magát,  vegye  föl
   keresztjét, és  kövessen  engem!  Mert  aki  meg  akarja  menteni  életét,
   elveszíti azt. De aki értem és az evangéliumért elveszíti életét, megmenti
   azt. Mit  használ az  embernek, ha  az  egész világot  megnyeri is,  de  a
   lelkének kárát vallja?  Mit is adhat  az ember cserébe  a lelkéért? Aki  e
   hűtlen és  bűnös nemzedék  előtt  szégyell engem  és tanításomat,  azt  az
   Emberfia is szégyellni fogja, amikor majd eljön Atyja dicsőségében a szent
   angyalokkal." Aztán még  hozzáfűzte: "Bizony mondom  nektek, a  jelenlévők
   közül néhányan nem halnak meg, amíg meg nem látják Isten hatalomban eljövő
   országát."
   Mk 8,34-9,1

   Elmélkedés:

   Miután a tanítványok lépésről-lépésre megismerik Jézus személyét és kezdik
   megérteni istenségét, Péter  apostol a maga  és társai nevében  megvallja,
   hogy mesterük a Messiás.  Erről szóltak az  elmúlt napok evangéliumai.  Az
   ünnepélyes hitvallással  azonban nem  ér véget  a történet,  hanem  ezután
   jönnek a  tanítványi  élet  következményei.  Aki  Krisztust  Mesternek  és
   Messiásnak vallja, annak követnie is kell. A követés a  kereszthordozással
   kezdődik annak reményében, hogy az ember elnyeri lelke üdvösségét.
   Az egykori tanítványok útján járva az én célom is az, hogy eljussak  Jézus
   mind jobb megismerésére, s megszeretve őt, egészen hozzá hasonlóan éljek.

   Fölséges és dicsőséges Isten, ragyogd  be szívem sötétségét, és adj  nekem
   igaz hitet, biztos reményt és  tökéletes szeretetet, érzéket és  értelmet,
   Uram, hogy megtegyem a te szent és igaz parancsodat.
   Assisi Szent Ferenc