[Evangelium] 2009-02-19

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Feb. 19., Cs, 04:55:02 CET

   2009. február 19. - Csütörtök

   Jézus egyszer  elment  tanítványaival a  Fülöp-Cezáreája  környékén  fekvő
   falvakba. Útközben megkérdezte őket: "Kinek tartanak engem az emberek?"  A
   tanítványok azt felelték:  "Egyesek Keresztelő  Jánosnak, mások  Illésnek,
   ismét mások valamelyik prófétának." Ő tovább kérdezte őket: "Hát ti  kinek
   tartotok engem?"  Erre Péter  így válaszolt:  "Te vagy  a Messiás."  Akkor
   szigorúan lelkükre kötötte, hogy ezt senkinek se mondják el róla.
   Ettől kezdve arra oktatta őket, hogy az Emberfiának sokat kell szenvednie.
   A vének, a  főpapok és  az írástudók  elvetik és  megölik, de  harmadnapra
   föltámad. Erről  egészen nyíltan  beszélt  nekik. Péter  ekkor  félrevonta
   Jézust, és  szemrehányást tett  neki. Erre  ő hátrafordult,  tanítványaira
   nézett, és így korholta  Pétert: "Távozz tőlem,  sátán, mert emberi  módon
   gondolkodol, és nem Isten tervei szerint!"

   Azon nem csodálkozunk, hogy a  farizeusok és más olyan vallási  csoportok,
   amelyek Jézus ellen fordultak, nem ismerik fel személyében a Messiást.  Az
   a messiás-kép,  amely  az  ő elgondolásaikban  szerepelt,  egyáltalán  nem
   felelt meg annak,  amit Jézus megvalósított.  Talán azon sem  csodálkozunk
   nagyon, hogy  a  nép körében  mindenféle  nézet megfogalmazódott  a  híres
   vándortanító személyével kapcsolatban: Keresztelő Jánosnak vagy valamelyik
   prófétának  tartják  őt.  Azon  viszont  már  elcsodálkozunk,  hogy  Jézus
   közvetlen barátai és  tanítványai is  csak meglehetősen  lassan jutnak  el
   annak felismerésére, hogy ő a Megváltó. Mesterük többször szemükre is veti
   értetlenségüket, mint ahogyan ezzel az elmúlt napokban találkozhattunk  is
   az evangéliumban. Mindezek után  furcsán hat Péter magabiztossága,  amikor
   határozottak kijelenti, hogy Jézus a Messiás. E hitvallásban persze emberi
   ismertét felülmúlva az  isteni kinyilatkoztatás ereje  is benne  lehetett,
   hiszen pár  perc múlva  Péter  már csupán  emberi  módon olyat  mond,  ami
   mesterét igencsak bántja. Én kinek vallom Jézust?

   Este, amikor lenyugszik a nap,  Téged, Istenem, megszólítalak, égi  Atyám,
   hála Néked, dicsérlek és  áldlak Téged. Az én  családom mindig Te  védjed,
   lakjon közöttünk szent  békességed, égi  Atyám, hála  Néked, dicsérlek  és
   áldlak Téged. És majd amikor reggel  új nap jő, Tőled, Istenem, jöjjön  az
   erő, égi Atyám, hála Néked, dicsérlek és áldlak Téged.