[Evangelium] 2009-02-09

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Feb. 9., H, 04:55:01 CET

   2009. február 9. - Hétfő

   Jézus és apostolai egyszer áthajóztak  a Genezáreti-tó túlsó partjára,  és
   ott kikötöttek. Amint kiszálltak a bárkából, az emberek rögtön fölismerték
   Jézust. Bejárták az  egész környéket, s  a betegeket hordágyon  odavitték,
   ahol a hír szerint  Jézus tartózkodott. Amerre csak  járt, a falvakban,  a
   városokban és a tanyákon, kitették a betegeket a terekre, és kérték,  hogy
   legalább  a   ruhája  szegélyét   érinthessék.  Aki   csak   megérintette,
   meggyógyult.

   Jézus  gyógyító  érintését  hamar   felfedezték  az  emberek.  A   betegek
   megérezték érintésében Isten nagyságát, de jóságát is. Ez az érintés  újra
   reményt adott  nekik.  Jézus nem  fordítja  el arcát  a  betegségektől  és
   szenvedésektől szabadulni vágyóktól  és mindenkin  segít, de  keresztútján
   majd megtapasztalja,  hogy  az  ő szenvedéseit  szinte  senki  sem  akarja
   enyhíteni.  Ő,  aki  mindig  részvéttel  fordult  a  szenvedőkhöz,   saját
   szenvedéseiben csak részvétlenséggel találkozik. Isten képes meggyógyítani
   az embert, de az ember nem volt  képes segíteni az Isten Fián. Ahogy  most
   végigmegy az  utcákon és  tereken a  betegek között,  nyomában  gyógyulás,
   testi, lelki egészség fakad. Szeretete engem is képes meggyógyítani.

   Szenvedő Jézusom,  Tehozzád fordulok  gyógyíts  meg engemet,  mert  nagyon
   beteg vagyok. Bűnbánó szíveknek fájó keservében, Jézus, kereszted tövében.
   Hullanak könnyeim, imát  rebeg ajkam,  szenvedő Jézusom,könyörülj  rajtam!
   Vérző  keresztfádat  szívemhez  szorítom,  sebzett  lábaidat,   könnyemmel
   áztatom.