[Evangelium] 2009-01-29

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jan. 29., Cs, 04:55:01 CET

   2009. január 29.

   Egy alkalommal Jézus  így beszélt hallgatóihoz:  "Vajon azért  gyújtanak-e
   lámpát, hogy a  véka alá  vagy az  ágy alá  rejtsék? Nem  azért-e, hogy  a
   lámpatartóra  tegyék?  Semmi  sincs  elrejtve,  hacsak  nem  azért,   hogy
   nyilvánosságra jusson; és semmi sem  történik titokban, hacsak nem  azért,
   hogy napfényre kerüljön. Akinek füle van a hallásra, hallja meg!"
   Majd így folytatta:  "Figyeljetek arra, amit  hallotok! Amilyen  mértékkel
   mértek, olyan mértékkel mérnek majd nektek is. Sőt ráadást is adnak hozzá.
   Mert akinek van, még kap; akinek  pedig nincs, attól még azt is  elveszik,
   amije van."

   A  magvetőről  szóló   példabeszéd  folytatásaként   Jézus  arról   beszél
   hallgatóinak, hogy világítás végett szokás  lámpát gyújtani, s nem  azért,
   hogy a fényt aztán elrejtsék. Itt tehát világossá válik számunkra, hogy az
   Ige hallgatójából az Ige hirdetőjévé válni nem egyszerűen csak  lehetőség,
   hanem kötelesség. Az éltető tanítás ugyanis fényt, világosságot jelent  az
   ember  számára,  melyet  látható   helyre  kell  tenni,  hogy   mindenkire
   ráragyogjon. Az Igében  önmagában életet alakító  erő rejlik, amelyet  nem
   szükséges emberi "bölcsességgel" fokozni. Ahogyan engem, ugyanúgy  másokat
   is formál, éltet Isten szava. Továbbadom-e az örömhírt?

   Minden szerzett bölcsességem, okosságom, lelki vidámságom lehull rólam, és
   nem tudok  mást  tenni, mint  imádságban  ahhoz menekülni,  akiben  akkora
   irgalom volt,  hogy  Isten  létére  meztelen  földi  gyermekként  jött  el
   hozzánk.
   Amikor megszabadultam  a  külvilágtól  és  minden  idegenségtől,  boldogan
   térdeltem színe előtt,  és az alázat  és a bánat  édes könnyét  onthattam,
   akkor éreztem, hogy  új, kimondhatatlan áldás  egész árja áradt  rám, s  a
   hosszú sötétség után  újra világosság gyúlt  bennem: Ő az  Úr, aki  mindig
   közel van hozzánk, örömben és balsorsban.
   Nem értelmetlenül kerültünk a világba, itt kell megérnünk egy másik  világ
   számára. Nagy bűneimnek  teljes tudatában vagyok,  mégis bizalom tölt  el,
   mivel tudom, hogy Isten az örök szeretet és kegyelem, s hogy Megváltóm él,
   s híveit az örökkévaló és az Igazságos kegyelmében részesíti.
   Carl Ritter: Az imádság áldása

   Jelenleg Zala, Vas és Somogy megye egy részén, így Zalalövőn is a jelentős
   hóesés következményeként már hosszabb ideje áramszünet van.
   Ezért ez alkalommal  Horváth István Sándor  atya egy korábbi  elmélkedését
   közöljük. István atya szíves türelmet  kér, az áramszünet miatt nem  tudja
   olvasni az  e-maileket sem.  Kérem, hogy  mondjunk el  egy fohászt  István
   atyáért és  mindazokért,  akiknél szintén  nincs  áram az  ország  nyugati
   részében.
   (Fehér János)