[Evangelium] 2009-01-27

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jan. 27., K, 04:55:02 CET

   2009. január 27. - Kedd

   Egy alkalommal Jézust  fölkeresték anyja és  rokonai. De nem  mentek be  a
   házba, ahol  Jézus  tanított, hanem  hívatták  őt. Akik  körülötte  ültek,
   odaszóltak Jézusnak: "Anyád és rokonaid  kint vannak, és keresnek  téged."
   Jézus azonban így válaszolt: "Ki az  én anyám? Kik az én rokonaim?"  Aztán
   végighordozta tekintetét a körülötte ülőkön, és csak ennyit mondott: "Ezek
   az én anyám és rokonaim. Aki teljesíti Isten akaratát, az az én testvérem,
   nővérem és anyám!"

   Ki az én anyám? Kik az én  rokonaim? - kérdezi Jézus a mai  evangéliumban.
   Szavait könnyen félreérthetjük, ha csupán önmagában néznénk a jelenetet. A
   kérdés előzménye az volt,  hogy Jézus családtagjai -  hitelt adva annak  a
   szóbeszédnek, hogy Jézus "eszét vesztette" - érte jönnek, hogy hazavigyék.
   A furcsa kérdéssel az Úr válaszol hozzátartozói magatartására. Családjának
   tagjai nem  ismerik fel  cselekedeteiben,  csodáiban az  Isten  Országának
   megvalósulását,  hanem   Jézus  ellenfeleinek   véleményét  fogadják   el.
   Helyettük inkább  azokat  tartja  Jézus  rokonainak  és  barátainak,  akik
   örömmel hallgatják tanítását és készek arra, hogy aszerint éljenek. Én  is
   az Ő tanítványainak  nagy családjához és  közösségéhez tartozom, ha  hozzá
   akarok hasonlóvá válni.

   Köszönöm Néked Uram,  hogy ma  reggel is békére  ébredhettem. Köszönöm  az
   életet,  hogy  fájdalmak  és  betegségek  nélkül,  szabadon  lélegezhetek,
   élhetek.  Köszönöm,   hogy   őszinte  szívvel   szólhatok   Hozzád,   hogy
   meghallgatod szavaimat!