[Evangelium] 2009-01-17

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jan. 17., Szo, 04:55:03 CET

   2009. január 17. - Szombat

   Miután Jézus meggyógyított egy bénát, kiment a Tibériás-tó partjára.  Nagy
   sokaság tódult hozzá, ő pedig tanította  őket. Amint Jézus elhaladt a  vám
   mellett, észrevette, hogy ott ül Lévi, aki Alfeus fia volt. Odaszólt neki:
   "Kövess engem!" Lévi (akit Máténak is hívtak) felállt, és követte.
   Később  Jézus   elment   vendégségbe   Lévi  házába.   Ott   Jézussal   és
   tanítványaival  együtt  sok   vámos  és  nyilvános   bűnös  is   asztalhoz
   telepedett, mert sokan oda is  elkísérték. Amikor a farizeusok közül  való
   írástudók látták,  hogy Jézus  együtt eszik  a nyilvános  bűnösökkel és  a
   vámosokkal, ezzel a kérdéssel fordultak a tanítványokhoz: "Miért eszik  és
   iszik a  ti Mesteretek  együtt a  vámosokkal és  a nyilvános  bűnösökkel?"
   Ennek hallatára Jézus  ezt válaszolta nekik:  "Nem az egészségeseknek  van
   szükségük orvosra,  hanem  a betegeknek.  Én  nem azért  jöttem,  hogy  az
   igazakat hívjam, hanem a bűnösöket."

   A mai evangélium Lévinek, a vámosnak a meghívását tárja elénk, aztán pedig
   arról szól, hogy mi történt Lévi házában. Itt Jézusnak szemére vetik, hogy
   bűnös ember házába tért be. Mivel a saját hasznukra igyekeztek minél  több
   pénzt kérni, ezért mindenki  bűnösnek tartotta őket.  De miért ne  fogadta
   volna el  Jézus  ennek  az  embernek a  hívását,  amikor  ő  is  elfogadta
   meghívását? Jézus  kegyelmet, megbocsátást  ajánlott Lévinek  és ő  élt  a
   lehetőséggel,   elfogadta   ezt.   Vajon   mi   elfogadjuk-e,   amikor   a
   szentgyónásban Jézus  nekünk  is  felajánlja  ezt  a  kegyelmet?  S  vajon
   meghívjuk-e az irgalmas Jézus  a az életünkben?  Ő kész megosztani  velünk
   életét, barátságot kínál. Elfogadom-e ezt tőle?

   Uram, Palesztina utcáin oly jóságos lélekkel fogadtad be a betegeket, hogy
   azok mind hozzád tartozónak érezték magukat. Tölts el engem is  ugyanolyan
   jósággal, gyöngédséggel;  ajándékozz  meg  kellő  tapintattal,  amely  oly
   nehezünkre esik, amikor egészségesek vagyunk.
   Add, hogy indulataimat legyőzzem, saját vágyaimról lemondjak, hogy magamat
   minél inkább beteg testvéreimnek szentelhessem, ha állapota úgy kívánja!
   Egészséges vagyok, Uram,  és hálát  adok ezért!  Engedd, hogy  felebarátom
   szenvedése megszenteljen, türelemre és alázatra indítson engem.