[Evangelium] 2009-01-12

Evangelium minden nap evangelium at lista.hcbc.hu
2009. Jan. 12., H, 04:55:02 CET

   2009. január 12. - Hétfő

   Miután Keresztelő Jánost  elfogták, Jézus Galileába  ment, és hirdette  az
   (Isten országáról szóló) evangéliumot: "Betelt az idő, közel van az  Isten
   országa. Térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban."
   Amikor a Galileai-tó partján járt, látta, hogy Simon és testvére,  András,
   akik halászok voltak, éppen hálót  vetnek a tengerbe. Jézus  megszólította
   őket: "Jöjjetek  utánam,  és  én emberhalászokká  teszlek  titeket."  Azok
   rögtön otthagyták  hálóikat,  és  követték őt.  Amikor  kissé  továbbment,
   meglátta Jakabot, Zebedeus  fiát és  testvérét, Jánost,  amint a  hálóikat
   rendezgették a  bárkában.  Őket  is  mindjárt  meghívta.  Erre  otthagyták
   apjukat, Zebedeust a halászlegényekkel együtt a bárkában, és követték őt.

   Jöjjetek utánam,  és  én  emberhalászokká teszlek  titeket!  -  ezekkel  a
   szavakkal szólítja meg Jézus első tanítványait. A két megszólított  ember,
   Simon Péter és András, rögtön nyomába szegődik. Márk evangélista tehát nem
   csak azt érzékelteti leírásával,  hogy a két halász  pozitív választ ad  a
   hívásra, hanem  azt  is,  hogy  nem  mérlegelnek,  nem  kezdenek  el  azon
   gondolkozni, hogy mi vár  rájuk, nincs bennük  semmilyen félelem, s  talán
   még csak nem is csodálkoznak,  hanem azonnal engedelmeskednek. Nem  kérnek
   gondolkodási időt,  nem tesznek  fel kérdéseket,  hogy több  információjuk
   legyen a rájuk váró feladatról, hanem megteszik, amit a számukra akkor még
   ismeretlen Jézus kér tőlük. Az egyszerű hívásra ilyen egyszerűen is  lehet
   válaszolni.

   Ó, Uram Jézus, Te azt parancsoltad nekem, hogy szüntelenül imádkozzam, add
   nekem kegyelmedet,  hogy  meg  tudjam  tenni, s  add  meg  ezt  azoknak  a
   lelkeknek is, akiket  rám bíztál.  Isteni Ige,  Te magad  vagy bennünk  az
   örökké tartó és szüntelen  imádság. Isten Báránya,  Te vagy a  világosság,
   amely megvilágítja  lelkünk  egész égboltját.  Bár  soha ne  akarnánk  más
   imádságot, csak a te imádat, más fényességet, csak a te fényességedet, más
   szeretetet, csak a te szeretetedet! A hozzád intézett imádságban, Istenem,
   egy a szemlélés  és a szeretet.  Engedd, hogy olyan  tökéletesen és  olyan
   bensőségesen tudjak hozzád imádkozni, hogy elfeledkezzem önmagamról, és ne
   tudjam, hogy imádkozom, mert csupán Te vagy bennem!